به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی موکب امام رضا(ع) در کربلای معلی برپا شده و تا اربعین حسینی(ع) در قالب رفاهی، فرهنگی و درمانی به زائران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کند.

خدمت‌رسانی موکب امام رضا(ع) در کربلای معلی به زائران

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه اربعین حسینی(ع) و به همت اداره اوقاف خراسان رضوی، با استقرار نانوایی صلواتی در موکب امام رضا(ع) که از ۲۸ مهرماه در کربلای معلی برپا شده، روزانه ۱۰ هزار نان پخت می‌شود که طی چهار روز گذشته ۴۰ هزار نان صلواتی پخت گردید و بین زائران توزیع گردیده است.

در این موکب علاوه بر پخت و توزیع نان صلواتی، خدمات شامل پذیرایی، اسکان، پخت و توزیع نان گرم، دارو و درمان زائران نیز انجام می‌شود ضمن اینکه در کنار این خدمات مراسم قرائت دعا، سخنرانی، عزاداری، پاسخگویی به مسائل شرعی به همراه برپایی حلقه معرفت در محل موکب امام رضا(ع) ویژه زائران اجرا می‌شود.

همچنین از ابتدای برپایی موکب در کربلای معلی تا کنون از ۱۵ هزار و ۷۴۰ نفر زائر حسینی پذیرایی شد و ۱۰ هزار و ۶۵۰ نفر نیز اسکان یافتند و تعداد ۳۵۴ نفر از خدمات دارو و درمانی این موکب بهره‌مند شدند که این خدمات تا روز اربعین ادامه خواهد داشت.

یادآور می‌شود، موکب امام رضا(ع) با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، اردبیل، کردستان، چهار محال و بختیاری در کربلا معلی به زائران اربعین حسینی به ارائه خدمت می‌پردازند.
 منبع:ایکنا 
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.