از ابتدای امسال تاکنون ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار از خراسان رضوی صادر شده است.

صادرات ۴۵۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : پارسال ارزش صادراتصادرات ۴۵۰ میلیون دلار محصول کشاورزی از خراسان رضوی بخش کشاورزی این استان ۸۰۰ میلیون دلار بوده است.

مجتبی مزروعی افزود : از سال ۹۲ تاکنون تولید انواع محصول کشاورزی در خراسان رضوی یک میلیون تن افزایش یافته و منجر به افزایش درآمد در بخش تولید به میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال شده است.

وی گفت : با توجه به وضعیت اقلیمی خراسان رضوی و نحوه مدیریت روستاها طی سال های گذشته با کاهش دام سبک و تولید گوشت قرمز در استان مواجه بودیم و جمعیت دامی خراسان رضوی به دلیل واردات بی رویه و بی توجهی به صنعت دام به ویژه دام سبک کاهش یافت.

مزروعی افزود : این در حالی است که دام سبک این استان در منطقه خاورمیانه یک مزیت به شمار می رفت و  سازمان جهاد کشاورزی تلاش می کند این مزیت از دست رفته را به خراسان رضوی بازگرداند.

وی همچنین افزایش تولید عسل در خراسان رضوی، کاهش میزان سن زدگی مزارع کشاورزی و نیز افزایش سطح زیرکشت و تولید چغندرقند را در سال جاری از توفیقات خراسان رضوی برشمرد.

مزروعی گفت: گرچه میزان سطح زیر کشت گندم و تولید آن به دلیل کم آبی طی سال های اخیر کاهش یافت، اما کیفیت گندم تولیدی و خرید تضمینی آن از کشاورزان خراسانی تاکنون رشد خوبی داشته است.

افزایش در سطح گلخانه های استان، حجم انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی، تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی، جذب اعتبار برای ایجاد سامانه آبیاری تحت فشار و سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان آن را به عنوان دستاوردها در این حوزه برشمرد.  

مزروعی افزایش جمعیت روستایی استان و کاهش سطح برداشت آب برای بخش کشاورزی را نیز از دیگر موفقیت های این بخش در خراسان رضوی اعلام کرد.

منبع: صدا و سیما

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.