البرز- سعید موحدی مهر از افتتاح زورخانه در گرمدره خبرداد و گفت: این زورخانه به همت یک فرد خیر که ۴۰۰ متر از فضای منزل خود را به این مهم اختصاص داده ایجاد شده است.

تبدیل بخشی از یک خانه در گرمدره به زورخانه/ ورزش باستانی لطمه‌ای به تناسب اندام نمی‌زند

سعید موحدی مهر رئیس هیئت ورزش باستانی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ زورخانه در سطح استان فعالیت دارد که با افتتاح زورخانه گرمدره به این تعداد افزوده خواهد شد.

موحدی مهر تصریح کرد: این زورخانه به همت یک فرد خیر که ۴۰۰ متر از فضای منزل خود را به این مهم اختصاص داده ایجاد شده است و در آستانه افتتاح است.

وی استعدادیابی را مهم ترین سیاست این هیئت دانست و گفت: آشنایی جوانان با ورزش زورخانه ای مهم ترین فعالیتی است که همواره به دنبال تحقق آن بوده ایم.

رئیس هیئت ورزش زورخانه ای البرز با اشاره به موفقیت فرایند استعدادیابی در استان، گفت: شناسایی افراد مستعد را به مهدکودک ها برده ایم و رده سنی بالای ۵ سال می توانند در همان محیط با این ورزش آشنا شوند این در حالی است که این طرح تاکنون با استقبال خانواده ها همراه بوده است.

موحدی مهر تصریح کرد: همچنین باتوجه به تعاملاتی که با اداره آموزش و پرورش و دانشگاه ها برقرار شده در اماکن آموزشی نیز تاکنون بارها فرایند استعدادیابی انجام شده است که خوشبختانه شاهد استقبال نسل جوان از ورزش باستانی هستیم.

وی با تکذیب این موضوع که ورزش باستانی تناسب اندام را برهم می زند، گفت: از گذشته باوری غلط بین مردم رایج بوده که باستانی رشته ای شکم آور است این در حالی است که به لحاظ علمی این رشته ورزشی هیچ تاثیر منفی بر تناسب اندام ورزشکاران ندارد.

رئیس هیئت ورزش باستانی استان البرز در پایان با بیان این که البرز جزو برترین استان های کشور در این رشته محسوب می شود، گفت: پیش بینی می شود باتوجه به اقدامات انجام شده تا پایان سال عنوان بهترین هیئت کشور را از آن خود کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.