اهواز_ مصطفی هنرمندیان با اشاره به آغاز کشت زعفران در سطح ۲۰ هکتار از مزارع این شهرستان گفت: کشت زعفران در آینده به یکی از کشت‌های اصلی ایذه تبدیل خواهد شد.

کشت زعفران در ایذه آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی هنرمندیان، مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه با اشاره به آغاز کشت زعفران در ایذه اظهار کرد: عملیات کشت زعفران با توجه به شرایط اقلیمی منطقه برای دومین سال در سطح ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده است. 

وی افزود: اقلیم شهرستان ایذه به صورتی است که امکان کشت زعفران در آن وجود دارد و با توجه به میزان بارندگی، حاصلخیزی خاک و ارتفاع از سطح دریا می‌توانیم شاهد عملکرد بسیار خوبی در زمینه کشت زعفران در ایذه باشیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه با اشاره به این‌که سال گذشته شاهد عملکرد خوبی در سطح مزارع زعفران بودیم، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که امسال از هر هکتار از مزارع زعفران به صورت میانگین از ۵۰۰ گرم تا حدود ۱۰۰۰ گرم محصول برداشت شود.

هنرمندیان با بیان این‌که کشت زعفران در آینده به یکی از کشت‌های اصلی ایذه تبدیل خواهد شد، عنوان کرد: با توجه به این‌که پیاز زعفران بیش از هفت سال محصول می‌دهد و از سال چهارم به بعد دارای عملکرد اقتصادی مناسب است این کشت در سال‌های آینده می‌تواند به کشت اصلی شهرستان تبدیل شود. 

وی ادامه داد: کشت پیاز زعفران در حال حاضر در شهرستان آغاز شده است و تا اواخر آبان ماه نیز ادامه دارد. کار برداشت این محصول نیز از نیمه دوم آذر آغاز می‌شود و تا اوایل دی ماه ادامه خواهد داشت.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.