رئیس شورای شهر تهران با اعلام این خبر که امروز شورای شهر وارد فرآیند انتخاب شهردار جدید تهران شده، گفت: تا دو هفته آینده شهردار منتخب شورای پنجم را برای انجام مراحل قانونی آن به وزارت کشور معرفی می‌کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در ابتدای نود و ششمین جلسه شورا با اشاره به فرارسیدن سالروز اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: مدیریت شهری نیز همانند سال گذشته، با تمام توان و انگیزه، در خدمت زائران حسینی و انجام وظایف محوله به شهرداری تهران در این کلان‌همایش انسانی است.

وی تصریح کرد: اربعین بزرگترین مراسم مذهبی در جهان است که  بیش از 10 میلیون نفر از شیعیان عراق به‌همراه دومیلیون زائر ایرانی و صدها هزار زائر از ده‌ها کشور جهان گرد هم می‌آیند تا پژواک ندای خاموش‌شده بزرگترین مظلومیت تاریخ باشند.

هاشمی افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی فرصتی است که انسان‌ها بدون مال و مقام و رتبه و مدرک، پای در مسیر همدلی و همرنگی می‌گذارند و اندوه و عزای فرزند فاطمه(ع)، غبار کینه‌ها، کدورت‌ها، منیت‌ها و تعلق‌ها را می‌شویند.

به‌گفته رئیس شورای شهر تهران در اربعین همه صرف‌نظر از جایگاه و قومیت و کشور و شرایطشان، بر سر سفره کرم اباعبدالله‌الحسین می‌نشینند و در موکب‌های حسینی کنار هم استراحت می‌کنند و این سنت زیبای دینی‌، زوار اربعین را در رودخانه انوار حسینی می‌شوید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: اربعین، زمان ظهور یکدلی و برادری و انسجام تشیع است و فرصتی است که جهان اسلام در برابر افراط‌گرایی و خشونت سلفیون، یکرنگی و ملایمت و منطق اسلام ناب را به‌نمایش بگذارد، این صف عظیم عزاداران حسین است که امنیت، صلابت و منطق اسلام را برای همه جهانیان تصویر می‌کند.

وی ادامه داد: از زمانی که نخستین زائر اربعین جابر انصاری، صحابی رسول خدا که بدون چشم ظاهر و با بینایی دل، خود را به کربلا رساند 14 قرن می‌گذرد اما همه میلیون‌ها عاشق حسین که هر سال اربعین به قبر مطهر سالار شهیدان می‌رسند همانند جابر منتظر شنیدن پاسخ سلامشان از سوی حسین علیه السلام هستند.

هاشمی ابراز کرد: امیدواریم که همه همکاران ما در شهرداری تهران که افتخار خدمت به عزادان حسینی را دارند مأجور و مورد لطف حضرت قرار گیرند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین از شهردار تهران محمدعلی افشانی که در روزهای گذشته برای سرکشی به خدمت‌رسانی شهرداری تهران به‌همراه محمدجواد حق‌شناس ریاست کمیسیون فرهنگی شورا به کربلا سفر کردند، قدردانی کرد.

وی با اشاره به عدم تصویب فوریت لایحه مستثنی شدن شهردار تهران از قانون بازنشستگی گفت: از امروز فرایند انتخاب شهردار جدید آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم تا دو هفته آینده شهردار منتخب شورای پنجم را به وزارت کشور برای انجام شدن مراحل قانونی معرفی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه و با توجه به اخبار ضدونقیض در فضای مجازی پیرامون موضوع انتخاب سومین شهردار پایتخت خطاب به رسانه‌ها اظهار داشت: درخواست ما از اصحاب رسانه این است با توجه به فرصت کوتاه انتخاب شهردار و پیامدهای منفیِ بی‌ثباتی در مدیریت شهری از دامن زدن به شایعات و اخبار ناموثق که موجب ایجاد تنش و اختلاف در فضای عمومی می‌شود خودداری کرده و با ارائه نظرات کارشناسی و انتقادها و پیشنهادهای سازنده ما را در ایفای وظیفه یاری کنند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.