ایلام: دکتر مهدی اکبری دهبالایی گفت: خون و فرآورده های خونی برای بیماران و حادثه دیدگان در اربعین امسال بدون مشکل تأمین شد.

خون مورد نیاز ایام اربعین در ایلام تأمین شده است

دکتر مهدی اکبری دهبالایی مدیرکل انتقال خون استان ایلام روز یک شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه خوشبختانه امسال کمترین چالش برای تأمین خون و فرآورده های خونی در ایام اربعین داشته ایم، اظهارداشت: برای ایام اربعین، استان های قم، مرکزی و لرستان بعنوان استان های معین برای کمک به ایلام در صورت نیاز، تعیین شدند.

مهدی اکبری دهبالایی با اشاره به اینکه خون و فرآورده های خونی مورد نیاز برای حوادث احتمالی در مسیر تردد زوار در بیمارستان های شهرهای سرابله، ایوان، مهران و دهلران ذخیره شد، افزود: در همین راستا با اورژانس هوایی نیز هماهنگی بعمل آمده که در صورت قفل بودن مسیر تردد زوار، از طریق بالگرد خون مورد نیاز به بیمارستان ها انتقال داده شود.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام به فعالیت سه شیفت پرسنل انتقال خون استان ایلام در ایام اربعین اشاره کرد و بیان داشت: به همین منظور از ۲۹ مهر تا پایان اربعین تمامی مرخصی کارکنان انتقال خون ایلام لغو شده است و همه پرسنل به صورت شبانه روز در حال خدمت رسانی هستند.

مهدی اکبری دهبالایی با اشاره به فعالیت شبکه ملی خون رسان در کشور، یادآور شد: افزون بر تمامی تمهیدات، در صورت نیاز به هرگروه خون و یا فرآورده خونی و اعلام آن از طریق شبکه ملی، نزدیکترین استان که ذخیره خونی مناسبی داشته باشد موظف است که نیاز ما را برطرف کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.