سروش رفیعی، هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: قبل از اینکه بخواهم در مورد جدایی‌ام از فولاد حرفی بزنم منتظر صحبت‌های مدیرعامل این باشگاه هستم.

سروش رفیعی: ایمان دارم که پرسپولیس می‌تواند قهرمان آسیا شود

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، سروش رفیعی در حاشیه تمرین امروز (یکشنبه) تیم فوتبال پرسپولیس راجع به بحث جدایی‌اش از باشگاه فولاد و حضور زودهنگامش در تمرینات سرخپوشان اظهار داشت: من با قراردادی یک ساله به باشگاه فولاد رفتم که بندی در آن وجود داشت مبنی بر اینکه نیم‌فصل می‌توانم به عنوان بازیکن آزاد جدا شوم، اما قبل از اینکه بخواهم در مورد جدایی‌ام از این تیم حرفی بزنم منتظر هستم تا مسئولان این باشگاه و البته مدیرعامل فولاد، آقای رضایی صحبتی در این مورد داشته باشد و اگر تشخیص دهم که در صحبت‌های مطرح شده حقیقت بیان نشده است آن موقع من هم توضیحات خود را خواهم داد. در صورتی که تشخیص دهم صحبت‌های مطرح شده کامل و به حق است هیچ صحبتی نخواهم کرد. من منتظر شفاف‌سازی هستم تا برای مردم خوب خوزستان توضیح داده شود که واقعیت چه بوده است تا هیچ سوءتفاهمی به وجود نیاید.

وی درباره اینکه گفته می‌شود هواداران فولاد از او شاکی هستند که چرا در بازی‌هایی که برای این تیم به میدان رفت همه توان خود را نگذاشت، تصریح کرد: متأسفانه فقط در کشور ما این ذهنیت وجود دارد. الان در همه دنیا یک بازیکن و مربی می‌داند که سال بعد و حتی نیم‌فصل بعد در چه تیمی خواهد بود، اما تا وقتی که به کارش ادامه می‌دهد حرف و حدیثی به وجود نمی‌آید و مطرح شدن بحث کم‌کاری و اینجور حرف‌ها واقعاً خنده‌دار است. هیچ فوتبالیستی حتی در یک بازی دوستانه هم دوست ندارد طوری ظاهر شود که حرف و حدیثی مطرح شود. 

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس در این باره اضافه کرد: اینکه من نتوانستم بازی‌های خوبی را برای فولاد انجام دهم، دلیل دارد. اول اینکه من دیر به تیم اضافه شدم و بدنسازی ابتدای فصل را از دست دادم. ضمن اینکه با آسیب‌دیدگی جدی مواجه شدم و باید طوری عمل می‌کردم که به پایم فشار نیاید تا خدایی ناکرده مصدومیت شدیدتر شود و مرا مدت‌ها از میادین دور نگه دارد. تا زمانی هم که برای فولاد بازی کردم ما از شش بازی اول هشت امتیاز کسب کردیم، اما بعد از اینکه من از ترکیب این تیم بیرون آمدم، آنها فقط دو امتیاز از بازی‌های خود کسب کردند. به‌هرحال کسب هشت امتیاز از شش بازی برای تیم فولاد نتیجه خوبی بود. در حالی که برخی از همین تیم‌های بزرگ هم نتوانسته بودند این هشت امتیاز را کسب کنند. در ادامه بحث نامه باشگاه فولاد به سازمان لیگ مبنی بر فسخ قراردادم مطرح شد که خودتان می‌دانید.

رفیعی راجع به اینکه چرا به قطر سفر کرد و همین مورد باعث شد اختلاف بین او و مسئولان باشگاه فولاد به وجود بیاید، تصریح کرد: من با اجازه از سرمربی تیم به سفر رفتم. در قرارداد من آمده بود که اگر بدون مجوز به سفر بروم، باشگاه حق فسخ آن را دارد. شاید باید از مدیرعامل بابت این سفر نامه می‌گرفتم که چون این کار را انجام ندادم آنها اجازه فسخ را پیدا کردند. واقعیت امر این است که سرمربی و کادر پزشکی در جریان کامل این سفر من قرار داشتند. من قراردادم با باشگاه فولاد با رقم دلار بود، اما تا شش هفته اول حتی یک ریال هم دریافتی نداشتم. بعد از بازگشتم از قطر نیز از رفتار باشگاه بسیار ناراحت شدم، چرا که بدون اطلاع قراردادم را فسخ کرده بودند و از طریق یکی از دوستانم که خارج از مجموعه باشگاه بود به من اطلاع دادند که فولادی‌ها برای فسخ قرارداد اقدام کرده‌اند و اصلاً تو را نمی‌خواهند.

وی ادامه داد: به هر صورت این مسئله تا حدی حل شد و پس از صحبت‌هایی که با مسئولان باشگاه داشتم قراردادم از دلار به ریال تبدیل شد. اگر چه برخی رفتارها مرا ناراحت کرد، اما من گفتم می‌خواهم فوتبال بازی کنم و مصدومیتم نیز کاملاً برطرف شد.

بازیکن سابق فولاد خوزستان گفت: من با همه این مسائلی که مطرح شده بود از مدیریت باشگاه خواستم که شفاف صحبت کند و بگوید که چرا ۲۰ درصد از قرارداد من کم کردند و برای فسخ قراردادم به سازمان لیگ نامه زدند و حتی قراردادم را نیز به ریال تبدیل کردند که البته او این مسئله را نپذیرفت و در نهایت به پرسپولیس برگشتم. من حتی به توافق رسیده بودم که در مشهد هم برای فولاد بازی کنم که وقتی آنجا بودم باخبر شدم که باشگاه فولاد نامه فسخ را به سازمان لیگ زده است. حتی می‌توانستند در پیرو این نامه، نامه دیگری را به سازمان لیگ بزنند که این فسخ را بردارند، اما این کار را نکردند که در نهایت من مجبور شدم از فولاد به طور کامل جدا شوم.

رفیعی با تأکید بر اینکه در قطر به درمان کامل پایش پرداخت خاطر نشان کرد: من با هزینه شخصی خودم به قطر رفتم و دلیلش این بود که در آنجا تجهیزات پزشکی به قدری کامل است که تیم‌هایی چون پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد برای درمان مصدومان‌شان به آنجا می‌آیند. در ایران به من گفتند برای بهبودی پایت باید دو ماه استراحت کنی، اما در آنجا من در زمان خیلی کمتری پایم را مداوا کردم و برگشتم. در حال حاضر هم مصدومیتم به طور کامل برطرف شده است و می‌توانم خیلی راحت پا به پای بازیکنان پرسپولیس در تمرینات شرکت کنم.

هافبک پرسپولیس راجع به اینکه آیا حسرت از دست دادن فینال لیگ قهرمانان آسیا را نمی‌خورد، گفت: البته که هر بازیکنی دوست دارد همراه با پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. این افتخار نصیب هر بازیکنی نمی‌شود، اما من نه الان و نه هیچ وقت دیگری حسرت گذشته را نخواهم خورد. به‌هرحال من در آن مقطع بهترین تصمیم را گرفتم، چرا که به فکر خودم و خانواده‌ام بودم. اگر هزار بار دیگر به عقب برگردیم باز هم من به خاطر شرایطی که گفتم تصمیم به ترک پرسپولیس و رفتن به قطر را می‌گرفتم. در حال حاضر هم به مانند هر ایرانی به داشتن تیمی مثل پرسپولیس افتخار می‌کنم و بسیار امیدوارم که این تیم قهرمان‌ آسیا شود.

وی در واکنش به سؤال خبرنگاری در مورد جو تمرینات پرسپولیس و تفاوت این تیم با تیمی که پیش از آن در آن حضور داشت، گفت: جو بسیار خوبی بر تمرینات حاکم است  و بهتر از این نمی‌شود، اما این را بگویم وقتی تیمی با این همه کمبودها و مشکلات به فینال لیگ قهرمانان می‌رسد، یعنی اینکه این تیم از هر زمان دیگری تیم‌تر است. من وقتی تلاش بازیکنان را در تمرینات برای یک قهرمانی آسیا می‌بینم واقعاً لذت می‌برم. من قراردادی با پرسپولیس ندارم، اما با کسب اجازه از آقایان گرشاسبی و برانکو به عنوان میهمان در اینجا هستم. واقعاً جو فوق‌العاده‌ای بر تیم حاکم است. همه بازیکنان و اعضای تیم با تمام وجودشان زحمت می‌کشند تا به یک موفقیت بزرگ برسند.

رفیعی با تأکید بر اینکه پرسپولیس مشکلات زیادی دارد، گفت: به عنوان کسی که در کنار تیم هستم واقعاً از برخی مسائل تعجب می‌کنم. چرا نباید پرسپولیس حمایت شود؟  مشکلات عجیبی در اینجا دیده می‌شود. این بازیکنان و اعضایش تیم کمترین خواسته‌ها را دارند، اما متأسفانه معمولی‌ترین مسائل هم برای آنها مشکل‌ساز شده است. من از مسئولان می‌خواهم تا به پرسپولیس توجه بیشتری کنند. کاری که این تیم با این همه مشکلات انجام داده، بسیار بسیار باارزش است و من شک ندارم که این تیم قهرمان آسیا خواهد شد، اما لازم است که به پرسپولیس توجه بیشتری شود، چرا که شرایطی که الان این تیم با آن روبه‌روست و جایگاهی که در آن قرار دارد، خیلی حیاتی است.

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس در پایان راجع به اختلاف ساعت بین تهران و شهر کاشیما و اینکه این مسئله چقدر می‌تواند برای پرسپولیس مشکل‌ساز شود، اظهار کرد: این اختلاف ساعت همیشه بین تیم‌های شرق و غرب آسیا وجود داشته و برای همین است که بازی‌های این دو قسمت آسیا از هم جدا شده و فینال هم به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود. فکر نمی‌کنم برای بازیکنان پرسپولیس اینجور مسائل مهم باشد. آنها به فینال رسیده‌اند تا قهرمان شوند. این تیم آنقدر خوب کار کرده است که همه آسیا الان به پرسپولیس احترام خاصی می‌گذارد. من با توجه به شناختی که از تیم‌های قطری دارم نظرم این است که تیم السد قوی‌تر از تیم کاشیما بود. الدحیل و السد بهترین تیم‌های آسیا بودند که پرسپولیس حذف‌شان کرد. مخصوصاً السد که تیم بسیار پرقدرتی است. من ایمان دارم که پرسپولیس می‌تواند قهرمان آسیا شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.