خراسان شمالی- درجلسه ای که با حضور مدیر کل کار و تعاون امور اجتماعی، معاون اقتصادی اداره اطلاعات و شهردار بجنورد برگزار شد، حول محور ساماندهی کارگران فصلی و گذری بحث وتبادل نظر شد.

مشکل "کارگران سرگذر"طرحی که از سال ۹۳ بی‌نتیجه ماند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد، حسن نوری، مدیر کل کار و تعاون امور اجتماعی خراسان شمالی در نشست هم اندیشی مدیران، برای رفع مشکل «کارگران سرگذر»، با بیان اینکه ساماندهی کارگران ساختمانی باید دراولویت امور قرار گیرد گفت: جانمایی و مکان یابی ۴ نقطه و تجهیز این اماکن به سیستم سرمایش و گرمایش با راهبری مدیریت شهری می تواند راهبرد حل مساله باشد.

وی، ثبت کارگران براساس مهارتی که دارند را ازدیگر موارد عنوان کرد.

علی شرافتی معاون اقتصادی اداره اطلاعات خراسان شمالی نیز حضور براتیان را بعنوان شهردار، توفیق شهر و شهروندان بجنورد دانسته و گفت: نگاه اقتصادی و راهبردی با اراده حل مشکل به مسائل امتیاز ارزنده ای است که شهردار بجنورد دارای آن است.

شرافتی با بیان اینکه نیازمند ایجاد امنیت خاطر برای جامعه کارگری هستیم افزود: نبود تریبون برای بیان مشکلات کارگران درحوزه ساختمانی ازجمله مواردی است که باید به آن پرداخت.

به گفته این مسئول، درسال ۹۳ در جانمایی مکان برای ساماندهی کارگران فصلی به دلیل نبود اراده درادامه این روند، بی نتیجه ماند.

وی گفت: باید از ظرفیت کارگران فصلی در خدمات شهری با تولی گری شهرداری استفاده کرد.

روح الله براتیان شهردار بجنورد نیز گفت: شهرداری خود را ملزم به رعایت خدمات مناسب به تمامی آحاد مردم می داند.

براتیان افزود: تجربه سال ۹۳ که زیربنای آن در دور اول مدیریت بنده اتفاق افتاد با ارائه امکاناتی ازجمله سرویس ایاب و ذهاب و سایر امکانات لازم برای استقرار افراد متاسفانه مورد استقبال مدیریت بعد از من قرار نگرفت.

وی ادامه داد: نیازمند ایجاد تغییر رفتار شهروندان هستیم تا برای دریافت خدمات کارگری به اماکنی که معرفی می شوند مراجعه کنند.

به گفته این مقام مسئول، جانمایی و معرفی اماکن از طریق اطلاعیه و بنر ظرفیت لازم را ایجاد خواهد کرد.

شهردار بجنورد با بیان اینکه نباید شتاب زده عمل کنیم افزود: مدیریت و راهبری مجموعه نیازمند تشکیل کارگروهی است تا با تشکیل کمیته از نمایندگانی از دستگاههای اجرایی مرتبط یک تصمیم کاربردی اتخاذ کنیم.

براتیان ادامه داد: به اجرای طرح خوش بین هستیم، زیرا با این اقدام زیبایی بصری شهر را نیز تامین می کنیم.

این جلسه با معرفی مهندس خاکشور معاون خدمات شهری بعنوان نماینده شهرداری برای شرکت در کارگروه خاتمه یافت تا مصوبات طرح شده در کارگروه آتی برای اجرا، ابلاغ شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.