شکست تحقیرآمیز ۵ بریک رئال مادرید در خانه بارسلونا پایان کار خولن لوپتگی روی نیمکت رئال بود و طبق گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها کونته گزینه اول جانشینی اوست.

احتمال تغییر تاکتیکی اساسی در "رئال مادرید" با ورود "کونته"

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، حتی اگر اخبار مربوط به مخالفت بزرگان تعیین‌کننده رئال مادرید با ورود کونته به سانتیاگو برنابئو را باور نکنیم، با برآوردی کلی از تاکتیک‌ها و مدل رفتاری مرد ایتالیایی می‌توانیم حدس بزنیم او در پایتخت اسپانیا چه کار دشواری پیش‌رو دارد.

کونته درست مانند دوران بازی در عرصه مربیگری شخصیت خاصی دارد؛ منضبط و تا حدود زیادی دیکتاتور! این خودمختاری در تیمی که دیکتاتوری به نام پرس و بازیکنانی علاقه‌مند به دخالت در امور مدیریتی دارد، می‌تواند منجر به درگیری شود. به طور کلی آب پرس با مربیان خودمختار در یک جوی نمی‌رود و به همین دلیل آن اتفاقات تلخ و عجیب در سال سوم مربیگری آقای خاص در رئال مادرید رخ داد. مربیان مطیع و آرامی مثل آنچلوتی بهتر می‌تواند با رئیس رئال مادرید کنار بیایند و کونته در رمزه این گروه نیست! 

 تفاوت‌های تاکتیکی 

علاوه بر مختصات شخصیتی، مدل تاکتیک‌های کونته چندان شباهتی به شیوه‌های رایج و نهادینه شده در رئال مادرید ندارد. قهرمان اروپا در سال‌های اخیر همواره از ۴ مدافع استفاده کرده اما کونته تحت‌تاثیر استادش، مارچلو لیپی در یوونتوس سیستم ۳ دفاعه را احیا کرد و نتیجه گرفت. آنتونیو به بازی با ۳ مدافع مرکزی اعتقاد خاصی دارد و اگر به رئال بیاید، احتمالا دست به یک تغییر تاکتیکی اساسی خواهد زد. 

 جایی برای کارگران

 کونته برخلاف مربیانی مانند گواردیولا، بیش از خلاقیت به بازیکنان پرتلاش و در واقع کارگر اعتقاد دارد. در رئال فعلی، شاید فقط بتوان تا حدودی کاسیمیرو را مردی نزدیک به تفکرات کونته دانست. بقیه بازیکنان ترکیب اصلی مانند مودریچ، واسکس و بیل بیش از اینکه کارگر باشند در دایره بازیکنان فانتزی جای می‌گیرند. با این اوصاف اگر کونته سکان هدایت رئال را به دست بگیرد، قطعا با خریدهایش در اولین پنجره نقل و انتقالات، شکل تاکتیکی تیم را تغییر می‌دهد. برای کونته امثال کانته زحمت‌کش و قدرتی به مودریچ تکنیکی اما شکننده می‌ارزند. از طرفی مرد ایتالیایی در دوران مربیگری در چلسی و یوونتوس نشان داد به هافبک میانی اعتقادی چندانی ندارد و به مدافعانش اعتماد می‌کند. در این شرایط کاسته شدن از نقش کاسیمیرو، مودریچ و کروس از بدیهیات دوران مربیگری کونته در برنابئو خواهد بود.سرمربی ایتالیایی چلسی به دنبال تمرکز روی قدرت دفاعی است. آن‌ها  ۲ فصل قبل در خانه سیتی با مالکیت ۴۰ درصدی، ۳ بریک پیروز شدند و به طور میانگین تیم‌های کونته در فصول اخیر  ۵۵ درصد  مالکیت را در اختیار داشته‌اند.عدم علاقه او به مالکیت توپ، می‌تواند روی آوردن به سریع‌ترین شیوه‌ها برای رسیدن به دروازه حریف را در پی داشته باشد.

منبع: برنامه نود

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.