سرپرست شرکت کشاورزی رضوی گفت: در کشت سال زراعی جاری از ارقام زودرس و پر بازده برای کشت گندم در اراضی شرکت استفاده شده است.

استفاده از ارقام پر بازده کشت گندم توسط شرکت کشاورزی رضوی درمشهد

به گزارش قدس آنلاین،محمد باقر قناد طوسی؛ سرپرست شرکت کشاورزی رضوی در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: طی امسال محصول گندم در سطح حدود ۲۲۰ هکتار و با استفاده از ارقام سیروان و پیشگام کشت می شود.
وی ادامه داد: کشت پاییزه گندم از نیمه دوم مهر ماه آغاز شده است و تا پایان آبان ماه جاری به طول خواهد انجامید.
قناد طوسی، ویژگی بارز کشت امسال گندم این شرکت را استفاده از ارقام مناسب و مقاوم به خشکی با پتانسیل تولید بالا و همچنین انجام عملیات بذر مال در زمان کشت عنوان کرد و افزود: بذر مال کردن یعنی آغشته کردن بذر قبل از کاشت با ترکیب یا ترکیباتی که باعث افزایش قدرت جوانه‌زنی بذر، افزایش حجم ریشه، استقرار بهتر و مناسب گیاهچه شود.
وی ادامه داد: در واقع این اقدام به بهبود ایمنی محصول، عملکرد بهتر گیاه، افزایش جوانه‌زنی، محافظت از بیماری‌ها و آفات و نیز افزایش تراکم بوته‌ها و بهره‌وری بذر کمک می‌کند.
قناد طوسی درباره برنامه شرکت کشاورزی رضوی برای افزایش میزان برداشت گفت: در این راستا استفاده از ارقام پر تولید و مناسب با اقلیم منطقه و نیز بهره‌گیری از کودهای حیوانی در اراضی زیر کشت این محصول در سال جاری انجام شده است.
وی ادامه داد: برداشت این محصول در نیمه نخست خرداد ماه سال ۱۳۹۸ انجام می‌شود.
قناد طوسی با اشاره به نوع آبیاری مزارع گندم شرکت در سال جاری گفت: مزارع مذکور به صورت بارانی آبیاری خواهد شد.
سرپرست شرکت کشاورزی رضوی، ارتقاء امنیت غذایی کشور را هدف نخست این شرکت از کشت محصول استراتژیک گندم عنوان کرد.
 منبع:آستان نیوز
  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.