از جمله اهداف امام حسین (ع) آزادی و عدالت است که همه مظلومان جهان این شعار را سر می‌دهند تا حقوق بشری واقعی در جهان محقق شود، پس یکی از مهمترین مسائلی که باید در راهپیمایی اربعین مطرح باشد مسئله فلسطین است چراکه فلسطین مسئله اول مسلمانان جهان است.

"زیارت اربعین" سرنوشت‌ساز ملت‌های منطقه و آزادگان جهان است

گروه فرهنگی قدس آنلاین-شیخ حسن التریکی: از ائمه اطهار (ع) نقل شده است که به خاطر از خودگذشتگی و ایثار  در راه دین، پیروان راستین امام حسین (ع) باید در مناسبت‌های مختلف به زیارت این امام بشتابند و خداوند جایگاه متمایزی به این امام عطا کرده است تا در دنیا اینگونه به این مقام برسد.

فلسفه راهپیمایی اربعین به ویژه از جانب آزادگان و مردم انقلابی به عنوان تجدید عهد سالیانه و وفای به عهد است و هدف ملت‌ها تقرب به نماد بزرگ آزادی جهان است تا در راه امام و در دفاع از ارزش‌های او حرکت کنند. 

در طول تاریخ زیارت امام حسین (ع) در ایجاد ایدئولوژی انقلابی حسینی در امت اسلامی و مقاومت در برابر ظلم و ستم در جهان نقش مهمی داشته است؛ در این دوران به ویژه پس از سقوط رژیم دیکتاتوری بعثی که چهار دهه با آتش و آهن بر عراق حاکم بود، سالانه زیارت اربعین به عنوان بزرگترین راهپیمایی در برابر بی عدالتی، استبداد و دیکتاتوری در عراق و جهان است.

راهپیمایی اربعین یک عامل مهم برای وحدت اسلامی است و با توجه به جایگاه والای امام حسین (ع) نزد مسلمانان، همگان اتفاق نظر دارند امام حسین (ع) و برادر ایشان امام حسن (ع) نوه‌های پیامبر (ص) و سید جوانان اهل بهشت هستند؛ بنابراین، همه مسلمانان باید در ابتدا با عشق، مودت و وفاداری این امام را زیارت کنند؛ ثانیا، با بی‌عدالتی وظلم مقابله کنند و از ستمگران تبری جویند.

از جمله اهداف امام حسین (ع) آزادی و عدالت است که همه مظلومان جهان این شعار را سر می دهند تا حقوق بشری واقعی در جهان محقق شود، پس یکی از مهمترین مسائلی که باید در راهپیمایی اربعین مطرح باشد مسئله فلسطین است، چراکه فلسطین مسئله اول مسلمانان جهان است و افزون بر این، از دفاع از مظلومیت مردم یمن و بحرین و تمام مظلومان در شرق آسیا و جهان نباید غافل بود.  

با مقدمات ذکر شده می توان گفت که مسئله امام حسین و کربلا یک فرصت عالی برای آگاه سازی ملت‌ها جهت مبارزه و قیام علیه ستمگران است، به همین دلیل است که رژیم‌های دیکتاتور منطقه و جهان از نهضت امام حسین (ع) و جریان‌های انقلابی در هراس هستند؛ راهپیمایی اربعین یک منبع جاودان و پایان ناپذیر است که روز به روز تجدید می شود و بر دایره فرهنگی و اجتماعی آن افزوده می شود؛ زیارت اربعین در حال حاضر سرنوشت ساز ملت‌های منطقه و آزادگان جهان است.

راهپیمایی اربعین تأثیر بزرگی بر بخش سیاسی و اجتماعی ملت‌ها گذاشته است که در این رابطه باید به دو نکته مهم توجه کرد: نکته اول این است که رسانه‌های جهان، به ویژه تحت سلطه استکبار جهانی و رژیم های مستبد در تلاش‌ هستند که این راهپیمایی میلیونی را کم رنگ و بی اهمیت نشان دهند؛ نکته دوم اینکه مراکز و موسسات مطالعاتی جهان به جایگاه و تأثیر این پدیده بی‌نظیر  پی برده اند و درحال مطالعه آن هستند که در آینده، تأثیر این جریان جهانی بیشتر و فراتر از مرزهای کنونی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.