رئیس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: با توجه به افزایش اندکی که در قیمت نان صورت گرفته به‌طور حتم نانوایی‌های دولتی نیز به‌سمت آزادپز شدن می‌روند.

شرکت غله آرد دولتی به نانوایی‌های تازه تأسیس نمی‌دهد/ نانوایی‌های دولتی به‌سمت آزادپز شدن می‌روند
به گزارش قدس آنلاین ، ابراهیم براتی با بیان اینکه در نرخ‌نامه جدید قیمت نان حقوق کارگران را در نظر گرفته نشده است؛ گفت: کارگران نانوایی‌های آزادپز حقوق بالایی دارند، به همین خاطر کارگرها نیز به سمت نانوایی‌های آزادپز می‌روند.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد افزود: برای مثال یک شاطر در نانوایی دولتی 25 هزار تومان در روز حقوق می‌گیرد اما در نانوایی‌های آزادپز روزانه 80 تا 90 هزار تومان و گاهی در روزهای شلوغ تا 100 هزار تومان هم حقوق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اکثر نانوایان دولتی از این وضعیت ناراضی هستند و به‌بنده گلایه می‌کنند؛ خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش اندکی که در قیمت نان صورت گرفته، به‌طور حتم نانوایی‌های دولتی نیز به‌سمت آزادپز شدن می‌روند.

براتی یادآور شد: آرد دولتی تنها به‌نانوایی‌های موجود دولتی داده می‌شود و شرکت غله آرد دولتی به‌نانوایی‌های تازه تاسیس نمی‌دهد، به همین خاطر فقط مجوز برای نانوایی‌های آزادپز صادر می‌کنیم.

گفتنی است؛ نرخ‌نامه جدید نانوایی‌های مشهد 7 آبان‌ماه سال جاری ابلاغ شد که در آن 10 درصد از حجم نان کاهش و 10 درصد بر قیمت نان افزوده شده است.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.