عضو کمیسیون انرژی مجلس نظریه‌های مختلف درباره میزان سهمیه بنزین خودروهای بیش از ۲۰۰۰ سی‌سی را تشریح کرد.

آیا خودروهای بیش از دو هزار سی‌سی هم شامل سهمیه‌بندی بنزین می‌شوند؟

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر سهمیه‌بندی و ۲ نرخی شدن قیمت بنزین اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای استفاده از سامانه هوشمند کارت سوخت آماده است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود، سهمیه به خودروها و یا افراد تعلق می‌گیرد، گفت: سامانه‌ای پیش از این تعریف شده و  سابقه فعالیت هم دارد. در این سامانه سهمیه‌بندی براساس خودرو تعریف شده، اگر بخواهیم آن را تغییر دهیم و سهمیه‌بندی را براساس افراد تعریف کنیم، این اقدام مشکل و زمان‌بر است؛ بعید به نظر می‌رسد که سهمیه‌بندی براساس افراد باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در جواب به این سوال که آیا خودروهای بیش از دو هزار سی‌سی هم شامل سهمیه‌بندی بنزین می‌شود؟ تصریح کرد: در این باره ۲ نظر وجود دارد یک اینکه به خودروهای بیش از ۲۰۰۰ سی‌سی هیچ سهمیه‌ای تعلق نمی‌گیرد و صاحبان این خودروها باید از بنزین آزاد استفاده کنند.

جلالی در همین راستا اضافه کرد: نظر دیگر این است که خودروهای بیش از ۲۰۰۰ سی‌سی هم مانند سایر خودروها ماهانه بین ۶۰ تا ۸۰ لیتر بنزین دریافت می‌کنند و در صورت مصرف بیشتر، از نرخ بنزین آزاد استفاده کنند؛ البته در این موارد تا کنون تصمیم قطعی و نهایی اتخاذ نشده است.

پیش از این هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس از بررسی فعال شدن سامانه هوشمند کارت سوخت، سهمیه‌بندی و ۲ نرخی شدن بنزین در کمیسیون انرژی خبر داده و عنوان کرده بود که در این جلسه نمایندگان نظرات خود را مطرح کردند تا در صورتی که طرح و یا لایحه‌ای در این باره مطرح شد، مجلس و کمیسیون انرژی آمادگی لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.