یزد - سیّد جمال سجادی پور گفت : در حال حاضر با ۱۰۵ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران، ۸۵ درصد زعفران دنیا در کشور ایران تولید می شود .

۸۵ درصد زعفران دنیا در کشور ایران تولید می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جهاد کشاورزی استان یزد، رئیس جهاد کشاورزی استان درسومین جشنواره زعفران طلای سرخ که در روستای نبیز شهرستان بهاباد برگزار شد اظهارداشت : بدلیل شرایط خاص اقلیمی و کمبود منابع آبی استان ما چاره ای جزء روی آوردن به اصلاح الگوی کشت و جایگزینی محصولات کم آبخواه مانند زعفران بجای محصولات پرآبخواه و کم بازده نداریم.

وی افزود :  سیاست وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کشت محصولاتی چون زعفران است که در اراضی خرده مالکی هم سودآوری خوبی را برای کشاورزان بدنبال دارد.

سجادی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر با ۱۰۵ هزار هکتار سطح زیر کشت ۸۵ درصد تولید زعفران دنیا در کشور ما صورت می گیرد از کمبود صنایع تبدیلی و فراوری این محصول به عنوان مشکل اساسی یاد کرد و خواستار توجه سرمایه گذاران و بخش خصوصی به این صنعت بدلیل ارز آوری بالای آن شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان  تصریح کرد :شهرستان بهاباد با دارا بودن ۳۵۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران ۵۰ درصد تولید این محصول در استان یزد را به خود اختصاص داده است.

در حاشیه این جشنواره شرکت کنندگان با حضور در مزارع زعفران نسبت به برداشت محصول و آشنایی با آن اقدام نمودند.

انتها ی پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.