مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: توزیع اعتبارات اشتغالزایی در روستاها باعث افزایش امید به زندگی وتثبت جمعیت روستایی شده است.

اعتبارات اشتغالزایی روستایی باعث تثبیت جمعیت در خراسان رضوی شده است

به گزارش قدس آنلاین، رشیدیان چهارشنبه شب در مراسم توزیع ماشین آلات خدماتی و عمرانی دهیاری های استان اظهار داشت: اقداماتی که در افزایش امید به زندگی و تثبیت جمعیت روستایی موثر بوده، توزیع اعتبارات اشتغالزایی برای استقرار واحدهای تولیدی و خدماتی در روستاها بوده است.

وی افزود: هم اکنون خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را به خود اختصاص داده است ولی مشکل جدی که در این حوزه وجود دارد عدم اقتصادی بودن طرح های مربوطه است که تا کنون ۲۰ هزار از حدود ۳۰ هزار طرح معرفی شده فاقد توجیه اقتصادی مناسب بوده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد:از این تسهیلات و ظرفیت قابل توجه می توان برای تقویت مزیت های تولیدی روستاها وایجاد ارزش افزود و تکمیل چرخه تولید بهره گرفت و در این راستا تقویت تعاونی در تجمیع و ساماندهی این ظرفیت ها و پر کردن خلاهای موجود بسیار مهم است.

وی گفت:از حدود ۱۰۰۰ دستگاه خودرو خدماتی که از محل اعتبارات دولتی تا کنون واگذار شده ۳۷ درصد ان مربوط به دولت تدبیروامید است که خود بیانگر توجه ویژه دولت به افزایش سطح رفاه و بهداشت عمومی روستاهاست.

رشیدیان تاکید کرد:نقش دهیاران و شوراهای روستایی در این حوزه با توجه به پراکندگی که در خراسان رضوی داریم بی بدیل و ویژه است ودر این میان با شکل گیری شوراهای شهر و روستا و استقلال دهیاری از بخش دولتی زمینه متولی گری دولت نسبت به حوزه روستایی و شهری کاسته شده و از ظرفیت خود روستاها و شهرها برای مشارکت در امر توسعه این مناطق بهره گرفته شده است.

وی بیان کرد:تجهیز کلیه بخشداری های استان به لودر و کامیونت از اقدامات بسیار موثر در مدیریت بحران است که فقط در خراسان رضوی انجام شده است و با تقسیم کار مناسب واستفاده مطلوب از این ظرفیت و ماشین آلات موجود می توان برای کنترل و مدیریت سیلاب ها و ایجاد آب بند ها بهره گرفت.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: امروز استانداری در کنار دهیاری ها و شورای های روستایی تلاش می کنند تا شبکه خدمت به روستائیان در قالب دهیاری ها توسعه یابد تا سطح مطلوبی از خدمات و عملکرها راارائه کنند.

وی افزود:موضوع روستاهای پاک هم با جدیت پیگیری می شود و امید است روزی برسد که همه روستاهای ما عاری از طلاق، اعتیاد شود و با همت شورای های روستایی و دهیاران در حوزه های اجتماعی، فرهنگی  در روستاها فضاهایی پر نشاط تر و پویاتری ایجاد شده و تبدیل به فرهنگ فراگیر روستا شود.

رشیدیان ادامه داد:دهیاران باید نسبت به تعیین رابط هایی برای ارتباط پلیس راهور، هلال احمر، راهداری و مانند آن اقدام کرده تا خلا نبود این مراکز و ادارات در روستا ها پر شود و ظرفیت های بالقوه موجود در روستاها را برای زمان های بحران آماده کنند.

وی گفت:ارتقا توانمندی دهیاران در قالب ارائه آموزش های مناسب و افزایش سطح تعاملات وارتباطات آنان در زمینه بهبود خدمات رسانی به روستاها بسیار مهم است و همچنین افزایش سطح آموزشی روستائیان نیز از دیگر ضرورت ها است که با توجه به محدودیت های آموزش و پرورش می توان این آموزش ها را از راه دور و در قالب آموزش های اینترنتی  جبران کرد.

 استاندار خراسان رضوی افزود : از ظرفیت دولت الکترونیک برای پاسخگویی به مراجعات مردم این مناطق به دستگاه های دولتی باید استفاده شود تا فرآیند اداری و اجرایی را تسهیل می کند.
منبع: مهر
پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.