در بسته خبری امروز خبرهایی از برخی شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله کاشمر، تربت جام، خلیل‌آباد، باخرز، تربت حیدریه، چناران و سبزوار منتشر شده است.

فرماندار باخرز منصوب شد/ فرود پرواز تهران ـ مشهد در فرودگاه سبزوار
به گزارش قدس آنلاین ، در بسته خبری امروز خبرهایی از برخی شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله کاشمر، تربت جام، خلیل‌آباد، باخرز، تربت حیدریه، چناران و سبزوار منتشر شده است.

فرود پرواز تهران ـ مشهد ایرتور در فرودگاه سبزوار

مدیر فرودگاه سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار گفت: پرواز ایرتور ۹۶۴ از نوع MD82 که از تهران به‌مقصد مشهد در پرواز بود در ساعت  ۹:۱۹ صبح امروز به‌دلیل شرایط نامساعد جوی و دید کم فرودگاه مشهد، در فرودگاه سبزوار به‌زمین نشست.

محمد روشن‌بین افزود: پس از فرود مسافران از هواپیما خارج نشدند و پس از مساعد شدن شرایط جوی فرودگاه مشهد پرواز می‌کند.

وی ادامه داد: نشست پرواز ایرتور، اهمیت فرودگاه سبزوار را به‌عنوان پشتیبان پروازها افزایش داده و فرودگاه سبزوار به‌عنوان پشتیبان فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد فعالیت می‌کند.

مدیر فرودگاه سبزوار بیان کرد: در حال حاضر چهار پرواز در هفته از فرودگاه سبزوار به‌مقصد تهران و بالعکس توسط شرکت‌های هواپیمایی ماهان و آسمان انجام می‌شود.

اجرای نیت 3 موقوفه ویژه کاروان‌های پیاده حرم رضوی در سبزوار

مسؤول فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار گفت: همزمان با اجرای طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی" در راستای اجرای نیت موقوفات مبلغ 130 میلیون ریال صرف خدمت‌رسانی به‌زائران پیاده حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می‌شود.

روح‌الله صادقی سرشت با بیان اینکه درصد کمی از موقوفات شهرستان به‌کاروان پیاده حرم رضوی اختصاص دارد؛ افزود: تنها موقوفه فرامرز خان با نیت زائران پیاده وقف شده و موقوفات عبدالرحیم و میرزا هاشم از محل مترددین و زائران ائمه اطهار(ع) در این راستا اجرای نیت می‌شود.

وی با اشاره به حضور مستقیم نماینده اوقاف شهرستان به‌عنوان مجری طرح، گفت: سه ایستگاه صلواتی آستان مقدس امامزادگان، شعیب(ع)، معصوم زادگان (ع) خسروجرد و حسن(ع) آزادمنجیر با تدارک پنج هزار شیر کاکائو، 4 هزار و 500 کیک و کلوچه، 7 هزار آب معدنی و سوپ در این ایام به‌طور شبانه‌روزی به‌زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

کمک 100 میلیون ریالی اوقاف به‌ساخت خانه عالم روستای چاه‌مزار تربت جام

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت جام در جمع خبرنگاران گفت: در بازدید مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از روند احداث پروژه خانه عالم روستای چاه‌مزار سفلی مبلغ 100 میلیون ریال به این پروژه تخصیص یافت.

احمد محمدیان افزود: با کمک اداره اوقاف و امور خیریه، اداره تبلیغات اسلامی و دهیاری این روستا احداث خانه عالم با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال رو به‌اتمام است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۹ درصدی این پروژه تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی روستا برای اعزام روحانی مستقر، مکان اسکان بود که به‌همت دهیاری این روستا زمینی به‌مساحت ۲۵۰ مترمربع و به‌ارزش ۳۰ میلیون ریال خریداری و جهت احداث خانه عالم به‌کارگیری شد.

در ادامه دهیار روستای چاه مزار سفلی تربت جام گفت: از سال ۱۳۹۰ این پروژه تحویل بنیاد مسکن شهرستان شد و در این مدت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال کمک اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و ۱۰۰ میلیون ریال دیگر کمک اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برای ساخت خانه عالم است.

محمد مهدی روانستان افزود: تمام مراسمات ملی و مذهبی در این روستا برگزار می‌شود و تنها در ماه محرم و رمضان روحانی مستقر اعزام می‌شود، با اتمام این پروژه مشکل روحانی مستقر در این روستا برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت حضور روحانی مستقر در روستا بیان کرد: با وجود هجمه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی حضور جدی روحانیون مستقر در روستاها موجب می‌شود تا مردم کمتر دچار مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی شوند.

احمد شافعی به‌سمت فرماندار باخرز منصوب شد

وزیر کشور در حکمی احمد شافعی را به‌سمت فرماندار شهرستان باخرز منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار محترم خراسان رضوی به سمت فرماندار شهرستان باخرز منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب وظایف مصوب در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای "مدظله العالی" موفق باشید.

شایان ذکر است وی در گذشته درسمت معاون فرمانداری تربت جام مشغول خدمت بود.

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تربت جام به‌مناسبت ۱۳ آبان ماه

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تربت جام به‌مناسبت ۱۳ آبان ماه بیانیه‌ای صادر کرد، در این بیانیه آمده است:

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه فراخوان و دعوت عمومی ضمن بزرگداشت یوم الله سیزدهم آبان و گرامیداشت شهدای گرانقدر 13 آبان از مردم استکبار ستیز و همیشه در صحنه شهرستان تربت جام، اقشار و اصناف مختلف دعوت کرد تا با حضور انقلابی، گسترده، متحد و حماسی خود در"تظاهرات ضد استکباری یوم الله سیزدهم آبان"، ضمن نمایش خشم و نفرت انقلابی علیه استکبار جهانی، بر مواضع اصولی خود و آرمان‌های شهدا و امام شهیدان مهر تأییدی مجدد زنند و بار دیگر بدقولی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را در گوش جهان فریاد کنند.

مراسم 13 آبان امسال، روز بزرگ «مرگ بر آمریکا» است و تازمانی که سیاست‌های استکباری و خوی ظالمانه و ددمنشانه آمریکا علیه ایران و سایر کشورها و دولت‌های مستقل، آزادیخواه و عزت طلب ادامه یابد، نه اینکه شعار «مرگ بر آمریکا»، به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم در تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله سیزدهم آبان و سایر مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی حذف نمی‌شود، بلکه این شعار و پیام با وسعت و فراگیری تاریخی و آزادی‌بخش خود، و با درنوردیدن تمامی مرزهای جغرافیایی، سیاسی، دیپلماتیک و انسانی، هر روز فراگیرتر و جهانشمول‌تر از قبل می‌شود.

مراسم ویژه تظاهرات ضد استکباری یوم الله 13 آبان در تربت جام از ساعت 9:00 صبح، یکشـــنبـه 13 آبان واقع در خیابان شهید آیت‌الله بهشتی، مقابل آموزش و پرورش با سخنرانی فرماندار محترم شهرستان تربت جام برگزار می‌شود.

تودیع و معارفه سرپرست جدید آموزش و پرورش خلیل‌آباد در سکوت خبری 

مراسم تودیع و معارفه  سرپرست آموزش و پرورش خلیل‌آباد در سکوت خبری و بدون اطلاع‌رسانی قبلی برای پوشش خبری با حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی، نماینده مردم خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد.

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات حسن صداقتی مدیریت سابق آموزش و پرورش خلیل‌آباد تقدیر و محمود روشندل به‌عنوان سرپرست جدید آموزش و پرورش خلیل‌آباد منصوب شد.

نصب و راه‌اندازی دستگاه ماموگرافی دیجیتال در بیمارستان شهید مدرس کاشمر

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر با اشاره به پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در خصوص اختصاص دستگاه ماموگرافی به این شهرستان گفت: این دستگاه که ساخت شرکت فوجی فیلم کشور ژاپن است پس از انتقال به شهرستان با حضور نماینده شرکت در بخش زودهنگام سرطان بیمارستان شهید مدرس(ره) نصب و راه‌اندازی شد.

محمدجواد یزدانی با بیان اینکه فضای فیزیکی استاندارد و زیرساخت‌های لازم برای نصب دستگاه انجام شده بود؛ افزود: ارزش ریالی دستگاه و لوازم جانبی آن 10 میلیارد ریال است.

وی با تأکید بر اینکه با راه‌اندازی این دستگاه زمینه غربالگری و تشخیص سرطان پستان در مرکز غربالگری سرطان بیمارستان شهید مدرس(ره) کاشمر فراهم شده است؛ خاطرنشان کرد: این دستگاه ماموگرافی یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ماموگرافی موجود در کشور است که با تهیه تصاویر با کیفیت قابلیت نمایش کوچکترین جزئیات را دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه امکان ارسال گزارش برای مشاوره پزشکی در سراسر کشور وجود دارد؛ یادآور شد: غربالگری ماموگرافی از زنان بالای 40 سال جهت تشخیص سرطان سینه در زنان انجام می‌گیرد.

منزل مسکونی در روستای علی‌آباد شور سبزوار طعمه حریق شد

مسؤول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار گفت: ظهر امروز منزل مسکونی در روستای علی شور سبزوار دچار آتش سوزی شد که با حضور آتش نشانان ایستگاه یک آتش نشانی سبزوار مهار شد.

 محمد همتی افزود: پس از به‌صدا درآمدن آژیر و اعلام وقوع آتش‌سوزی منزل در روستای علی آباد شور بلافاصله چهار آتش‌نشان و یک دستگاه خودروی سنگین حریق به محل اعزام شدند.

وی بیان کرد: آتش‌نشانان پس از رسیدن به‌محل حادثه اقدام به مهار آتش‌سوزی، جداسازی و تخلیه دود کرده و از پیشروی حریق و افزایش میزان خسارت جلوگیری به‌عمل آمد.

مسؤول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار تصریح کرد: علت حادثه در صورت درخواست مالک توسط کارشناسان علت‌یاب آتش‌نشانی سبزوار بررسی می‌شود. 

سرمازدگی زعفران در بخش رخ تربت حیدریه

بخشدار رخ در گفت‌وگو با فارس در تربت حیدریه گفت: امسال حدود ۲۰ هزار نفر از زائران  پیاده جهت عزاداری مراسم آخر دهه پایانی ماه صفر مهمان مردم بخش رخ هستند.

جعفر رضوانی افزود: هر ساله به‌دلیل قرار گرفتن بخش رخ در مسیر راه، پذیرای زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) واقع شده و در سال جاری با توجه به‌آمار اعلام شده این کاروان‌ها از شهرهای جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد از این منطقه عبور می‌کنند.

وی با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای اسکان این زائران اظهار کرد: علاوه بر این مردم این منطقه به‌صورت خودجوش به‌استقبال زائران ثامن الحجج (ع) می‌روند و آنان را در منازل خود اسکان داده و از آنان به‌نحو مطلوب پذیرایی می‌کنند.

بخشدار رخ با بیان اینکه تمام امکانات بهداشتی، امنیتی و اسکان برای کاروان‌های پیاده فراهم شده است؛ گفت: در نشست‌هایی که با مسؤولان منطقه رخ تشکیل شده تدابیر لازم برای مسیر راه‌ها و اسکان آنان اندیشیده شده است.

رضوانی اضافه کرد: نخستین گروه از کاروان‌های پیاده  از شهرستان‌های خراسان رضوی و جنوبی صبح امروز وارد شهر رباط سنگ رخ شدند.

پیش‌بینی 8500 کیلوگرم زعفران خشک از اراضی زعفران بخش رخ تربت حیدریه 

رئیس جهاد کشاورزی تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌ حیدریه گفت: در سال جاری با توجه به‌قیمت مناسب خرید و فروش زعفران در بازار، سازمان تعاون روستایی نیازی نمی‌بیند که برای خرید توافقی زعفران از کشاورزان اقدام کند.

محمدرضا عباسپور اظهار کرد: سطح زیرکشت زعفران در این شهرستان هشت هزار و 765 هکتار است که در بخش رخ 2 هزار و 21 هکتار زیرکشت زعفران قرار دارد.

وی متوسط برداشت زعفران خشک در هر هکتار را 5 کیلو عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از سطح 2 هزار و 21 هکتار اراضی زعفران در بخش رخ  حدود 8 هزار و 484 کیلوگرم  زعفران خشک برداشت شود.

۲ حادثه رانندگی در سبزوار ۵ مصدوم برجای گذاشت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به‌واژگونی یک دستگاه خودرو سواری ۴۰۵ در کیلومتر ۹۰ محور سبزوار - شاهرود؛ گفت: این حادثه امشب رخ داد و بلافاصله امدادگران جمعیت هلال احمر سبزوار به‌محل اعزام شدند.

 رضا وحدتی افزود: در این حادثه چهار نشین خودرو دچار مصدومیت شدند و مصدومان حادثه پس از اقدامات اولیه برای ادامه روند درمانی به‌بیمارستان منتقل شدند.

وی با اشاره به واژگونی یک دستگاه موتور سیکلت در جاده سبزوار، بیان کرد: فردی ۴۹ ساله از ناحیه سر،کتف و ساق پا دچار آسیب شد که پس از انجام اقدامات پزشکی توسط نجاتگران پایگاه شهدای ابراهیم‌آباد به‌بیمارستان امدادی این شهرستان منتقل شد.

حضور کاروان امید، نشاط و سلامت برای اجرای طرح روستای پاک در اخلمد

کاروان امید، نشاط و سلامت با هدف اجرای طرح روستای پاک با همکاری اداره بهزیستی چناران، بخشداری چناران، شورای و دهیاری، کارشناس و تسهیل‌گران توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) و خدمات ارائه شده واحد پیشگیری متشکل از غربال‌گران بینائی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، مشاوران و اورژانس اجتماعی و بازدید منزل مددجویان در مسجد روستای اخلمد چناران برگزار شد.

این کاروان  خدمات خود را به‌صورت رایگان به‌اهالی روستا که حدود 70 خانواده هستند ارائه کرد، مسؤولان هدف از اجرای این برنامه را ارائه خدمت به‌خانواده‌های روستایی در راستای اجرای برنامه روستای پاک اعلام کرده بودند. 

لزوم حمایت از واحدهای تولیدی جهت توسعه اشتغال و رفع بیکاری 

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه در بازدید از کارخانه‌های آرد و فرآورده‌های لبنی تربت حیدریه گفت: برنامه‌ریزی شده است یک روز در هفته از واحدهای تولیدی بازدید شود و مشکلات صنایع و تولیدکنندگان به‌دقت بررسی و راهکارهای توسعه صنعتی شهرستان و یا علل رکود یا توقف فعالیت واحدهای تولیدی و هماهنگی برای حل مشکل و همچنین بررسی و پیگیری رفع موانع مربوط در دستور کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار گیرد.

 علی رستمی با بیان اینکه باید موانع تولید در هر یک از بخش‌ها مورد بررسی قرار گیرد؛ تصریح کرد : باید با توجه به‌بحث اشتغالزایی و رفع مشکلات ناشی از بیکاری بر حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: فرمانداری و همه مدیران اجرایی شهرستان برای تقویت بخش تولید و صنعت تمام توان و امکانات خود را به‌کار گیرند و امروز باید همه مدیران دستگاه‌های اجرایی برای کمک و پشتیبانی از بخش تولید و اشتغال پای کار باشند.

خرید فلاسک آسفالت تربت حیدریه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال

شهردار تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه  گفت: آسفالت معابر سطح شهر تربت حیدریه شرایط خوبی ندارد و مشکلات مالی و هزینه‌های گزاف خرید قیر امکان روکش آسفالت این معابر را به‌شکلی مطلوب به‌ما نمی‌دهد از طرفی لکه‌گیری و مرمت آسفالت نیز باید به‌شکلی انجام شود که هم هزینه کمی داشته باشد و هم حتی‌المقدور عمر مناسب و مفیدی داشته باشد.

محمد صادق مجتهدی افزود: در جهت افزایش کیفیت لکه‌گیری و مرمت صحیح و اصولی آسفالت معابر از محل اعتبارات داخلی اقدام به‌خرید یک دستگاه فلاسک آسفالت کردیم.

وی ادامه داد: برای خرید این فلاسک بالغ بر دو میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی هزینه شده است و اپراتور این دستگاه قادر است بر اساس اندازه لکه‌ای که در آسفالت ایجاد شده است، حجم مشخصی از آسفالت گرم را استفاده کند که این خود در کاهش هزینه‌ها و هدر رفت آسفالت کمک شایانی می‌کند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.