رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اهمیت توجه به اشتغال پایدار روستایی در کشور؛ گفت: برخی برای جذب سریع منابع این نوع از اشتغال اصرار می‌کنند.

برخی برای جذب سریع منابع اشتغال پایدار روستایی اصرار می‌کنند
به گزارش قدس آنلاین ، غلامحسین شافعی ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به‌اهمیت توجه به‌اشتغال پایدار روستایی در کشور؛ گفت: برخی برای جذب سریع منابع این نوع از اشتغال اصرار می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران نگرانی بخش خصوصی را استفاده درست از منابع اشتغال پایدار روستایی دانست و اضافه کرد: قطع مداخله بخش خصوصی و تعاونی‌ها با سازمان تامین اجتماعی مدتی است که مشکلاتی را برای این گروه از مشاغل ایجاد کرده، امیدوارم قول وزیر جدید تعاون و رفاه اجتماعی مبنی بر اصلاح قوانین در این خصوص زودتر اجرایی شود.

وی با اشاره به استقرار 20 تا 26 درصد اقتصاد کشور در وزارت کار، عملکرد این وزارتخانه را در اقتصاد کشور بسیار موثر دانست و تاکید کرد: شرکت‌های بزرگ و مجموعه‌های اقتصادی مهم در وزارت کار مستقر هستند، هر کدام از آنها نقش اساسی در اقتصاد کشور دارند.

شافعی با بیان اینکه اگر منابعی که ویژه اشتغال پایدار و توسعه روستاها هستند، مورد توجه قرار نگیرد و جذب نشود، این موضوع می‌تواند سبب مهاجرت روستاییان می‌شود.

بیش از 95 درصد صنعت و اقتصاد خراسان رضوی در اختیار بخش خصوصی است

در ادامه این جلسه، استاندار خراسان رضوی نیز با بیان اینکه بیش از 95 درصد صنعت، تولید و اقتصاد این استان در اختیار بخش خصوصی است؛ گفت: بخش خصوصی خراسان رضوی از جمله حوزه‌های توانمند و همراه سیاست‌های دولت است.

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه بازار کار خراسان رضوی را دارای ظرفیت بزرگ اشتغال دانست و متذکر شد: این بازار کار در حالی بیش از 2 میلیون نفر شاغل در عرصه صنعت، تولید و اقتصاد را در خود جای داده که نیازمند تسهیل شرایط و ساز و کارهای پیچیده کنونی است.

وی ادامه داد:  بازنگری جدی در عرصه روابط کار در بخش‌های مختلف از جمله کارگر و کارفرمایی، تولیدکننده و کارآفرینی ضروری است، این موضوع سبب می‌شود تحول جدی در عرصه تولید و اشتغال ایجاد شده، ظرفیت‌های بالقوه در این عرصه شکوفا شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه فعالان عرصه تولید، صنعت و اقتصاد این استان از توانایی، ظرفیت و تجربه بالایی برخوردار هستند؛ متذکر شد: میزان بهبود فضای کسب و کار در خراسان رضوی نسبت به‌سال‌های گذشته کمی کاهش پیدا کرده، این در حالی است که میزان بهبود فضای کسب و کار در این استان نسبت به‌کشور کاهش چشمگیر نداشته است.

رشیدیان به‌نیاز امروز تولید و صنعت در خراسان رضوی مبنی بر تسهیل شرایط برای فعالان این عرصه اشاره کرد و گفت: اگر شرایط تسهیل پیدا کند، فعالان این عرصه می‌توانند اشتغال موجود را حفظ کرده و تولید را تدام بخشند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.