حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: باید به نام امام رضا(ع) از کار مردم گره گشایی کرد که این کار شدنی است.

با نام امام رضا(ع) از کار مردم گره‌گشایی کنیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در همایش «سفیران رضوان» که با حضور خادمان فرهنگی فعال در خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر برگزار شد، گفت: کسانی که در مسیر اربعین گام بر می‌دارند یا با پای پیاده به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می‌کنند، امکان تردد با وسیله نقلیه را دارند اما نگاه عاشقانه عاشق به معشوق حکم می‌کند که پیاده این مسیر را طی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بیان کرد: مردم خراسان و مشهد دارای روحیه میزبانی و صفا در طول تاریخ هستند و همه باید تلاش کنند در میزبانی دهه آخر صفر بهترین‌ها را به میهمانان عالی قدر حضرت رضا(ع) ارائه کنند.

وی ادامه داد: همه کسانی که دارای دانش رضوی و اهل قلم، علم، فرهیختگی، معرفت و بصیرت آفرینی هستند، وظیفه دارند با استفاده از رساترین و بهترین هنر این دانش را به مردم منتقل کنند تا زیبایی‌های کلام اهل بیت(ع) به مردم منتقل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: حلقه های فکری، معرفتی و پاسخگویی به سؤالات در به آرامش رسیدن زائران نقش فراوانی دارد. در محضر حضرت رضا(ع) باید ساز و کارهایی که اضطراب و نگرانی‌های زائران و مجاوران را رفع کند، ایجاد شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید به نام امام رضا(ع) میلیون‌ها خدمت در سراسر کشور اتفاق بیافتند، عنوان کرد: باید به نام امام رضا(ع) از کار مردم گره گشایی کرد که این کار شدنی است؛ امروز این حرکت با توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم آغاز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تاکید کرد: امسال باید دهه آخر صفر مشهد با سال گذشته متفاوت باشد که با توسل به وجود مقدس حضرت رضا(ع) باید تلاش کنیم در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با خدمتگزاری در همه سطوح از زائران با گویش‌ها، سلایق و اقلیم‌های مختلف، زیارت آنها را تبدیل به یک زیارت خاطره انگیز توأم با آرامش کنیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.