سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، آخرین اقدامات صورت گرفته برای ورود کاروان‌های زائران پیاده به مشهد را تشریح کرد.

اقدامات خراسان رضوی برای تکریم، آمد و شد، اسکان و امنیت زائران دهه آخر صفر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد حسینی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای ورود زائرین پیاده به مشهد اظهار کرد: سال گذشته چهار میلیون و هفتصد هزار زائر سواره و پیاده در قالب بیش از ۲۷۰ ایستگاه بین ‌راهی و ۵۰۰ ایستگاه در داخل شهر در قالب ۲۳۰۰ کاروان در آخر صفر به مشهد آمدند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما امسال هم این است که درصدی رشد داشته باشیم و به همین دلیل بیش از ۲۸۰ ایستگاه را به صورت مردمی در بین‌ راه و ۵۱۲ ایستگاه هم در داخل شهر تدارک دیده‌ایم و ۱۶۵ ایستگاه را هم اداره کل اوقاف و امور خیریه درنظر گرفته است.

سرپرست معاونت هماهنگی  و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: بحث اسکان، پذیرایی، حمل‌ونقل، امنیت و بهداشت و درمان این زائران مطرح است که در بخش بهداشت و درمانی حدود ۱۳۰ پایگاه جاده‌ای و سیار ۱۱۵، ۱۱۳ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر و شش بالگرد آماده خدمات‌رسانی هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: برای اسکان در شرایط اضطرار هم ۳۵ هزار خانه جاده‌ای و همچنین ۸۵ ایستگاه بین‌راهی و حسینیه‌ای آماده هستند؛ ضمن این‌که در مشهد هم کمپ‌های زائر و هتل‌ها و مهمان‌سراها را داریم. ۴۲۰ مدرسه آماده‌اند که پذیرایی زائرین را به عهده بگیرند.

سال گذشته هم ۴۷ هزار نفر از  مردم کمک کردند که امسال هم در سامانه‌ای به نام سامانه خدمت، ۳۰ خدمت تعریف شده که مردم داوطلبانه بتوانند ارائه خدمت کنند؛ از جمله خدمات، خدمات اسکان است که امسال هم مردم در این حوزه ان‌شاءالله ورود خواهند کرد.

وی افزود: در مباحث آمد وشد زائران ۹۰ رام قطار به صورت رفت و برگشت، ۲۲۰ پرواز هواپیمایی و ۵۰۰۰ اتوبوس ناوگان حمل و نقل تدارک دیدیم که در مجموع سعی شده با افزایش ۵۰ درصدی ناوگان عمومی و ۱۰  درصدی ریلی و هوایی، آمادگی خود را برای ورود زائرین افزایش داده‌ایم.

سرپرست معاونت هماهنگی  و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: در مباحث مربوط به امنیت و انتظامات هم، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی ناجا و راهور تدارکات خوبی را دیدند که ان‌شاءالله بحث امنیت زائران هم به درستی محقق شود.

 شهرداری مسیرهای منتهی به مشهد مقدس را نظافت می‌کند و همچنین حمل و نقل زائرین را بر عهده خواهد گرفت و بنابراین تمام امکانات استان آماده است تا بتوانیم از مسافرین دهه آخر صفر پذیرایی خوب و مناسبی داشته باشیم.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.