محمد یساولی با بیان اینکه در خصوص ساختمان های جدید شاهد افزایش ایمنی آنها هستیم گفت: طی سال‌های گذشته ۸۴ شیر هیدرانت در مناطق مختلف شهر نصب شده و مقرر شده تا پایان سال ۳۰ مورد دیگر به این تعداد اضافه شود.

ضریب ایمنی ساختمان های جدید افزایش یافته است/شناسایی اماکن پُرخطر شهر کرج

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، رییس سازمان آتش نشانی شهرداری کرج اظهار کرد: تعداد شیرهای هیدرانت آتش نشانی کرج با استانداردها فاصله دارد ولی با اضافه شدن شیرهای جدید بخشی از فاصله موجود کم می‌شود.

وی ادامه داد: این شیرها در اماکن و مناطق پرخطر نصب می‌شوند تا در صورت بروز حادثه نیروهای آتش نشانی بتوانند به سرعت نسبت به اطفاء حریق اقدام کنند.

یساولی افزود: برای اضافه شدن این ۳۰ شیر توافقاتی با سازمان آب جهت اجرای انشعابات لازم صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شناسایی اماکن پرخطر شهر اشاره کرد و گفت: اماکن پرخطر کرج بیشتر در مرکز شهر متمرکز شده‌اند و بارها اخطارهای لازم برای رعایت نکات ایمنی به آنها داده شده است.

یساولی ابراز کرد: دستورالعمل ایمنی به تمامی مراکز پرخطر مثل پاساژ کمالی، آزادی و انقلاب ابلاغ شده و در برخی موارد نیز با کمک سیستم قضایی، صاحبان این اماکن به رعایت اصول ایمنی مجاب شده اند.

 رییس سازمان آتش نشانی شهرداری کرج در خصوص وضعیت ایمنی ساختمان‌های نوساز کرج، گفت: بدون رعایت تمام موارد ایمنی از سوی مالکان پایان کار برای واحدهای تجاری و مسکونی جدید صادر نمی‌شود که این امر باعث افزایش ضریب ایمنی  سازه‌های شهر شده است.

این مسئول در ادامه بر ضرورت ترویج فرهنگ ایمنی در میان مردم تاکید کرد و گفت: بدون شک تا زمانی‌که فرهنگ ایمنی در میان اقشار مختلف نهادینه نشود نمی‌توان به بهبود شرایط موجود امید چندانی داشت.

وی در پایان گفت: سازمان آتش نشانی کرج برای اولین بار در کشور به انعقاد تفاهم نامه ایمنی با آموزش و پرورش اقدام کرده که از طریق آن هم بحث آموزش دانش آموزان در حوزه مسائل ایمنی پیگیری می‌شود و هم ایمنی فیزیکی مدارس ارتقا می یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.