۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 627582

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۶ سنت کاهش به ۷۲ دلار و ۸۳ سنت رسید.

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در حالی که پس از معافیت ۸ کشور از تحریم‌های ایران سرمایه گذاران نگران مازاد عرضه نفت هستند، قیمت نفت روز جمعه حدود یک درصد کاهش داشت و افت هفتگی بیش از ۶درصدی را تجربه کرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری تصمیم واشنگتن مبنی بر معافیت ۸ کشور از تحریم‌های نفتی ایران را اعلام کرد. این معافیت‌ها به مشتریان نفت ایران اجازه می‌دهد پس از اجرای تحریم‌ها در روز دوشنبه، همچنان خرید نفت از تهران را ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۶ سنت کاهش به ۷۲ دلار و ۸۳ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با ۵۵ سنت افت به ۶۳ دلار و ۱۴ سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی پس از رسیدن به نزدیکی بالاترین رقم ۴ سال اخیر در اوایل اکتبر بیش از ۱۵ درصد کاهش یافته است. در اوایل ماه اکتبر تحلیلگران نگران کمبود عرضه نفت به‌دلیل اجرای سختگیرانه تحریم نفتی ایران بودند.

پمپئو اشاره‌ای به نام کشورهای معاف از تحریم نکرد، اما گفت که اتحادیه اروپا که شامل ۲۸ کشور می‌شود مشمول معافیت واحدی نخواهد شد.

به‌گفته یک منبع آگاه، کشورهای هند، عراق و کره جنوبی از جمله معاف‌شدگان هستند. بر اساس قوانین آمریکا این معافیت‌ها تنها می‌توانند تا ۱۸۰ روز اعطا شوند. وزیر انرژی ترکیه گفته، به این کشور نیز اعلام شده که از تحریم‌های نفتی ایران معاف خواهد شد.

جین مک‌گیلیان، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «به‌نظر می‌رسد تمام نگرانی‌ها در مورد کاهش عرضه ناشی از حذف نفت ایران از بازار رنگ باخته است».

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.