۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 627673

دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد با تاکید بر ضرورت حفظ حریم و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها گفت: از دستگاه‌های مسئول انتظار می‌رود تا اقدامات پیشگیرانه را تشدید کنند تا شاهد تصرفات غیرمجاز نباشیم.

هشدار مقام قضایی برای وقوع سیل

 به گزارش قدس آنلاین، فرزاد بهشتی توندری دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد سودجو نسبت به تصرف حریم و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های استان بویژه در نقاط کوهستانی و مستعد اقدام می‌کنند تا در آینده با تغییر کاربری غیرمجاز نسبت به ساخت و ساز در این اراضی داشته باشند.

وی گفت: لذا نیاز است در این راستا اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های مسئول از جمله شرکت آب منطقه‌ای استان صورت پذیرد.

این مقام قضایی ادامه داد: هرچند شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان رضوی مطالعات سراسری‌اش جهت تعیین حد بستر و حریم ۱۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان به پایان رسانده است و بیش از ۴۰۰ کیومتر دیگر را نیز در سال جاری تعیین حدود خواهد کرد، اما نیاز است اقدامات شناسایی و پیشگیری از رفع تصرفات سرعت بیشتری بگیرد.

بهشتی توندری بیان کرد: متاسفانه تصرفات حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و برداشت غیرمجاز شن و ماسه از کف آن می‌تواند وقوع سیلاب را تشدید کند و خسارات زیاد مالی و حتی جانی را به دنبال داشته باشد.

وی در پایان ضمن هشدار متصرفین به حریم و بستر رودخانه‌ها گفت: دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی با این افراد در چارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت برخورد خواهد کرد. البته از دستگاه‌های مسئول هم انتظار می‌رود تا اقدامات پیشگیرانه را تشدید کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

منبع:میزان 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.