رئیس شرکت نفت هند با بیان این که احتمال صفر شدن واردات نفت ایران توسط هند خیلی کم است گفت: من شخصا فکر نمی کنم هند بتواند با توقف واردات نفت ایران کنار بیاید.

احتمال صفر شدن کل واردات نفت هند از ایران خیلی کم است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، رئیس شرکت نفت هند گفت دورنمای صفر شدن واردات نفت خام ایران توسط پالایشگاه های هند غیر واقعی است .

گرچه این شرکت که بزرگترین گرداننده نفت در هند است واردات نفت خام از ایران را کاهش داده است، سانجیو سینگ گفت که احتمال صفر شدن کل واردات نفت ایران خیلی کم است. او اضافه کرد شرکتش علی‌رغم اجرایی شدن تحریم های آمریکا در روز دوشنبه، محموله‌های نفتی ایران را برای این ماه سفارش داده است .

سینگ گفت:« ما شدیداً اعتقاد داریم اگر ایران از بازار جهانی خارج شود، ثبات بازار حداقل برای مدتی از بین می رود. من شخصا فکر نمی کنم هند بتواند با توقف واردات نفت ایران کنار بیاید».

این مقام اجرایی هند ادامه داد که شرکت نفت هند از ماه اکتبر واردات نفت خام خود را از ایران کمی کاهش داده تا واشنگتن آن را از تحریم‌های ایران معاف کند. در واقع روزنامه هندی ایکانامیک تایمز دیروز گزارش داد که این معافیت به شرطی به هند داده شده که پالایشگاه‌های هند واردات نفت خام از ایران را در سال مالی ۱۹_۲۰۱۸ نسبت به سال قبل ۳۵ درصد کاهش دهند .

طبق گزارش‌های رسیده محموله‌های نفت خام ایران به هند در ماه سپتامبر به ۶۰۰ هزار بشکه در روز می رسید، ولی در اکتبر به ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت. انتظار می‌رود مقدار واردات در ماه جاری هم همین قدر باشد .

در همین حین واردات نفت از آمریکا هم پس از اعلام تحریم های آمریکا علیه ایران برای اولین بار، افزایش قابل توجهی داشته است. در ماه مه صادرات نفت خام آمریکا به هند به ۱۵۲ هزار بشکه در روز رسید که ۲۹۰۰۰ بشکه نسبت به فاصله زمانی ژانویه تا آوریل بیشتر بود.این مقدار در ماه ژوئن به ۲۶۱ هزار بشکه رسید. هرچند پس از آن تعداد محموله های نفتی از آمریکا به خاطر قیمت بالاتر آن کاهش یافت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.