مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در واکنش به خبر عدم بارگیری نهاده های دامی توسط وسایل نقلیه که اخیرا توسط امین هراتی، مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری خراسان رضوی مطرح شده بود گفت: این ادعا اصلا مورد تایید نیست و کذب محض است.

 گرانی مرغ وگوشت ربطی به کامیونداران ندارد/ کامیونهای خالی در بنادرصف کشیده اند/ایراد کار درقرارداد اتحادیه دامپروران است

چندین ماه پیش بود که موضوع بارگیری یا عدم بارگیری کامیونها نقل محافل شد. گاهی اوقات به این موضوع به درستی و گاهی نیز به اغراق پرداخته می شد تا اینکه مدتی است که دیگر از آن خبری نیست و به نظر میرشد که مشکلات این صنف تا حدی حل شده و  حمل ونقل جاده ای  در جاده صحیح خود قرار گرفته است.

اما طی روزهای اخیر مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری خراسان رضوی در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها مقصر اصلی کاهش تولید مرغ را کامیونداران دانست وعنوان کرد: «یک بار در حدود ۵۰۰ تن که از امیرآباد آن را خریداری کرده‌ بودیم حدود دو هفته است که به دست ما رسیده است، ما از همان ابتدا پول را واریز کردیم و بنا بود که بارگیری نیز سریع صورت گیرد اما به تازگی بعد از دو هفته به دست ما رسیده است.»

او در ادامه گفته است: «علت اصلی این تاخیر نبود ماشین بود و روند بارگیری تا رسیدن محصول به دست ما را طولانی کرد.» امین هراتی همچنین اعلام نموده است که: «مشکلات در این زمینه همچنان ادامه دارد، اما یکی از اتحادیه‌ها که از همکاران ما هستند نیز اعلام کردند که ۷۰۰ تن بار در بندر امام دارند که تاکنون بارگیری نشده است.»

برای صحت و سقم این موضوع با مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت و گویی انجام دادیم .

ابراهیم نصری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: نمی دانم چرا برخی افراد موضوعات کذب را اعلام می کنند. در حال حاضر هم کامیون به وفور هست و هم دیگر اعتصاب نداریم. تابستان هم که تمام شده است و حمل گندم در اولویت  قرار ندارد. اکنون تعداد کامیونها از تعداد بارنامه ها بیشتر است و رانندگان در به در به دنبال بار می گردند.

وی ادامه داد: اگر این موضوع صحت دارد چرا یک نفر به سازمان ما مراجعه و طرح موضوع نکرده است؟ مراجعه حضوری پیشکش، حتی دریغ از یک نامه یا فکس.

وی با بیان اینکه ازنظر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای این موضوع کذب محض است گفت : در حال حاضر، عرضه کامیون 40درصد بیشتراز تقاضا در سطح کشور است. تعداد زیادی از ماشین ها خالی هستند و دنبال بار می گردند. چطور این مسوول صنفی مدعی است کامیونی برای حمل بار وجود ندارد؟

نصری یاد اورشد: اتفاقا در استانداری جلسه ای برگزار شده و در آن از مدیران مربوطه گله شده بود که چرا نهاده های دامی را به موقع از بندر بارگیری نمی کنند. یعنی آنهایی که بار را خریده اند یا آنرا بارگیری نمی کنند یا قراردادشان ایراد دارد و نهاده های دامی دیر بارگیری می شود. مشکل در نحوه انعقاد قرادادهای خودشان است. اتفاقا صحبت ما این است که چرا نهاده های دامی به موقع بارگیری نمی شود و مدیران این تشکلهای صنفی  کارشان را به درستی انجام نمی دهند تا ماشین های ما خالی نماند.

وی افزود: مدیران راه آهن هم از این موضوع گله داشتند و می گفتند که واگن های ما در بندر خالی مانده اند و به موقع بارگیری نمی شوند و از این موضوع ابراز ناراحتی می کردند.

نصری گفت: یک زمان اعتصاب بوده است ، اما اکنون دیگر نمی توان به این موضوعات استناد کرد. چون اعتصاب رانندگان تمام شده و همه چیز به حالت طبیعی خود بازگشته است.

وی اعلام کرد: حدود صد هزار برگ بارنامه به صورت روزانه صادر می شود . ما قبلا حدود ۹۰.۰۰ برگ بارنامه داشتیم. این نشاندهنده آن است که کامیون ها برای بارگیری بسیار راغب تر از قبل هستند. من نمی دانم مدیران اتحادیه صنعت دامپروری استان چه نوع قراردادی بسته‌اند و ایراد کار آنها کجاست؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.