همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار و همچنین روز دانش‌آموز، زنگ استکبارستیزی در مدارس کشور طنین‌انداز شد.

زنگ استکبارستیزی در مدارس سراسر کشور طنین انداز شد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار و همچنین روز دانش‌آموز، زنگ استکبارستیزی در مدارس کشور طنین‌انداز شد؛ زنگ نمادین استکبارستیزی نیز در مدرسه شهید عبدالی نواخته شد.

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: متکبر بودن و صفت تکبر، صفت شیطانی است و اینکه با آمریکا نمی‌توانیم کنار بیاییم به خاطر روحیه استکبار و تکبر اوست.

وی ادامه داد: عربستان با آمریکا قرارداد چند میلیاردی منعقد می‌کند و نتیجه این می‌شود که ترامپ این کشور را گاو شیرده معرفی می‌کند.

باقری اضافه کرد: در کشور سه زنگ ملی شامل اول مهر، ۱۳ آبان و ۱۲ بهمن داریم که که نشان دهنده اهمیت این روزهاست.

۱۳ آبان، یادآور سه رویداد مهم در سه برهه حساس از تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ این سه رویداد مهم شامل «سالروز تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه (۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ هجری شمسی)»، «کشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی (۱۳ آبان ۱۳۵۷ -روز دانش آموز)» و «حرکت انقلابی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران» است.

بر اساس مصوبه هشتصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، نواختن زنگ مناسبت‌های ملی ـ اسلامی در مدارس کشور ساماندهی شد.

 طبق این مصوبه مقرر شده است در طول سال تحصیلی فقط ۳ زنگ خاص به صورت همزمان در مدارس کشور در ۳ مناسبت آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت دفاع مقدس (اول مهر)، روز دانش‌آموز و استکبار ستیزی (۱۳ آبان) و زنگ انقلاب اسلامی (۱۲ بهمن) نواخته شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.