تولیت آستان قدس رضوی گفت: بالغ بر ۸۰۰ هزار مردم محروم سراسر کشور از سوی آستان قدس رضوی به زیارت امام هشتم نائل و در این مجموعه پذیرایی شده‌اند.

رئیسی : ۸۰۰ هزار محروم از سراسر کشور به زیارت امام هشتم نائل شدند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در نشست شورای راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به سه مأموریت اصلی آستان قدس رضوی اظهار داشت: این مأموریت در تمام استان‌ها براساس آنچه مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند شامل انجام کار فرهنگی، رسیدگی به مسئله محرومان و نیازمندان و توجه به موضوع زیارت است.

وی  با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی برای ساخت زائرسراها در مشهد انجام شده تا محرومان و مستضعفان نیز بتوانند به زیارت بروند، گفت: با این اقدام صنعت مسکن  رافعال و اشتغال خوبی ایجاد کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی  با تاکید بر اینکه در عرصه مسائل اقتصادی باید یک حرکت جهادی تبدیل شود، تصریح کرد: با روند روزمره گره‌ها باز نمی‌شود چون دشمن می‌خواهد موفقیت‌های کشور را در حوزه اقتصادی متوقف کند.

رئیسی با بیان اینکه دشمن درصدد است همواره کشورها را برای برقراری ارتباط اقتصادی با ایران باز دارد ادامه داد: این کار یک حرکت دیپلماسی نیست.

وی با بیان اینکه کشور باید آرایش مواجهه با جنگ اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای را داشته باشد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هم در سخن و هم در عمل اتمام حجت کرده‌اند تا آنچه مربوط به کار جهادی در این عرصه بوده به خوبی اجرایی شود.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری  تاکید کرد: بخش‌های مختلف کشور باید حس ایستادگی، مقاومت، ابتکار، نوآوری و به پیش رفتن و متوقف نشدن در کار اقتصادی و فعالیت‌های تولید در کشور را مورد توجه قرار دهند.

تولیت آستان قدس رضوی  با بیان اینکه باید از از ظرفیت‌های موجود، همگرایی وهم افزایی بازار و سیاست و همگرایی علم اقتصاد و بازار استفاده شود بیان کرد: در عرصه‌های اقتصادی باید مردم را باور کنیم و نقش نظارتی دولت و حمایت از بخش خصوصی در این روند راهگشاست.

وی  حمایت از بخش خصوصی را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: هر چه مبالغ در مسیر تولید قرار گیرد بهتر بوده و باید افزایش نقدینگی به سمت تولید هدایت گردد.

وی از مردم خراسان‌جنوبی  به عنوان مردم اهل فعالیت و تلاش یاد کرد و گفت: با حرکت جهادی کارهای نشدنی انجام شده است و هر کجا به مردم نقش  واگذار شده در آن حوزه موفقیت حاصل شده به طوری که حضور مردم در جبهه‎ها دفاع مقدس گواه این مهم است.

رئیسی با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمینی خراسان‌جنوبی از سوی دانشگاه بیرجند گفت: این طرح نشان می‌دهد که دانشگاه و علم از بازار جدا نیست  و تلاش علمی، عزم عملی و حزم دوراندیشی سه اصل اساسی بوده که کارها را پیش می‌برد.

تولیت آستان قدس رضوی  به کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی در مهر شهر بیرجند توسط آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: نظر ما برتوانمندسازی است و اگر زمینه کار فراهم شود برای مردم آورده بهتری به همراه دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.