عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران باید برای سکونت موقت کارگران بی‌پناه درفصل سرما امکانات لازم را فراهم کند گفت: اواخر هفته گذشته شاهد فوت دو تن از شهروندان بی‌پناه در پارک استقلال تهرانسر بودیم.

درخواست عضو شورای شهر تهران برای رسیدگی شهرداری به سکونت موقت کارگران بی‌سرپناه

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، افشین حبیب‌زاده در جریان نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار کرد: مسئله معتادان متجاهر و افراد فاقد سرپناه یکی از معضلات اصلی شهر تهران است که باعث ایجاد چهره‌ای تاثر انگیز در شهر شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی شهرداری ایجاب می‌کند تا امکانات لازم برای سکونت موقت افراد بی‌پناه را فراهم آورد، اظهار کرد: علیرغم چنین ضرورتی متاسفانه در اواخر هفته گذشته شاهد فوت دو تن از شهروندان بی‌پناه در پارک استقلال تهرانسر بودیم.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما و کاهش دما در ماه‌های آینده، ادامه داد: این امر خصوصا در مورد کارگران مشغول به کار در بازار تهران که فاقد سرپناه هستند نیازمند توجه بیشتر است لذا از شهردار تهران تقاضا می‌کنم ضمن توجه به این نکته شرایط لازم جهت سکونت موقت این کارگران را فراهم کرده و گزارش آن را به شورا ارائه کند.

حبیب‌زاده تاکید کرد: در نظر گرفتن سکونت‌گاه موقت برای کارگران بی‌پناه در فصل سرما سال‌ها است که از مطالبات اصلی جامعه کارگری بوده است و بارها این مورد را حتی به قالیباف در دوره مدیریت شهری گذشته نیز گفته‌ایم اما متاسفانه در خصوص کارگرانی که مشغول کار در بازار تهران هستند و شب‌ها را بدون سر پناه در پیاده‌روها صبح می‌کنند هیچ اقدام جدی صورت نگرفته است. در خواست می‌کنم که در این دوره فکر ماندگاری کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.