البرز- نخستین دوره مسابقات قایقرانی اسلالوم جوانان آسیا در دو بخش بانوان وآقایان در حالی به پایان رسید که بار دیگر ظرفیت های ورزشی رودخانه کرج در جاده چالوس در حوزه میزبانی از رویدادهای مهم بین المللی به نمایش درآمد.

نمایش دوباره ظرفیت های ورزشی چهارمین جاده زیبای دنیا

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مسابقات قایقرانی جوانان آسیا در دو بخش دختران و پسران با حضور تیم های منتخب آسیایی به مدت ۳ روز در رودخانه کرج برگزار وعصر روز شنبه با شناخت نفرات وتیم های برتر و برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید.

این مسابقات برای نخستین بار به میزبانی کشورمان برگزار شد و استان البرز توانست با پذیرش میزبانی این مسابقات و برگزاری شایسته آن ظرفیت های جدیدی برای برگزاری رشته های ورزشی آبی را به نمایش بگذارد.

پیش از این پیست بین المللی دیزین در محور مواصلاتی کرج به چالوس به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری و ورزشی کشور پذیرای رقابت های مختلف بین المللی در رشته اسکی بوده است و حال با برگزاری مسابقات قایقرانی اسلالوم جوانان آسیا از این پس این منطقه از استان البرز می تواند به عنوان یک گزینه جدید برای پذیرش مسابقات قایقرانی در سطح قاره کهن و حتی جهان مطرح باشد و در جهت توسعه توریسم ورزشی و معرفی هر چه بهتر ظرفیت های بالای البرز نقش آفرینی کند.

 معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان که به عنوان مهمان ویژه در آیین اختتامیه این مسابقات حضور داشت برگزاری این مسابقات را مقدمه ای برای میزبانی استان های مختلف به خصوص البرز از رویدادهای مهم جهانی دانست و گفت: البرز مسئولیت مهمی را در مسابقات اسلالوم جوانان و زیر ٢٣ سال آسیا برعهده داشت.

محمدرضا داورزنی افزود: در گذشته تمام سرمایه‌گذاری ما در قایقرانی بر روی دریاچه آزادی بود اما اکنون با توجه به اینکه زیرساختهای لازم در استان‌های مختلف مثل کردستان، آذربایجان  شرقی و غربی، سواحل دریای خزر، خلیج  فارس فراهم است، می‌توانیم پذیرای مسابقات مهم باشیم.

استاندار البرز در آیین اختتامیه و اهدا جوایز و مدال تیم های برتر مسابقات قایقرانی قهرمانی جوانان آسیا با ابراز خرسندی از میزبان مسابقات مهم و آسیایی قایقرانی در البرز، گفت: البرز استانی با ظرفیت های فراوان است.

محمد علی نجفی افزود: رودخانه خروشان کرج با مهربانی، آب را به حدود ۱۹ میلیون شهروند کرجی و تهرانی هدیه می کند و در این بستر یک حرکت گردشگری در قالب مسابقات بین المللی قایقرانی صورت گرفت.

وی تصریح کرد:جای خرسندی دارد که امروز توفیق برگزاری این مسابقات برای اولین بار در آسیا از آن البرز شد و در آینده می تواند دوباره تکرار شود.

نماینده عالی دولت در استان البرز اضافه کرد: ۶۰ ورزشکار از کشورهای ازبکستان، قزاقستان، تایلند، چین تایپه، هند، ویتنام، لبنان و جمهوری اسلامی در بخش های بانوان و آقایان در این دوره از مسابقات حضور داشتند واین گواه اهمیت مسابقات است.

استاندار البرز با اشاره به ظرفیت های طبیعی استان البرز در حوزه ایجاد بسترهای ورزشی و گردشگری، افزود: امید است البرز با این ظرفیت ها بعنوان یک پایلوت دائمی و مرکز آسیایی برای برپایی رویداد های مختلف قرار گیرد.

مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز نیز در این مراسم خطاب به تیم های شرکت کننده گفت: امیدوارم روزهای به یاد ماندنی را در البرز سپری کرده باشید.

امیر غفرانی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قایقرانی جوانان آسیا ماحصل یک تلاش شبانه روزی در استان بود، افزود: تلاش می کنیم در میزبانی های بعدی نواقص احتمالی را بر طرف کنیم.

میزبانی از مسابقاتی که نیازمند ظرفیت های طبیعی خاص است در کمتر کشوری وجود دارد وخوشبختانه ایران اسلامی و برخی استان ها چون البرز از این موهبت برخوردارند.

به طور قطع پذیرش میزبانی چنین مسابقات می تواند بستر مناسبی برای معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری کشورمان باشد و درنهایت ورزشکاران شرکت کننده در قامت یک سفیر مُبلغ داشته های گردشگری ما به هموطنان شان باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.