معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: هزینه خدمات ارائه شده رفاهی به زئران پیاده دهه آخر ماه صفر در ایستگاههای درون شهری و برون شهری آستان قدس در مشهد و خراسان رضوی توسط خادمان رضوی تامین می شود.

ایستگاههای پذیرایی زائران پیاده با هزینه خدام رضوی اداره می شوند

به گزارش قدس آنلاین ، سید خلیل منبتی روز یکشنبه  افزود: 50 ایستگاه درون شهری و برون شهری در 9 مسیر جاده ای ورود به مشهد و حرم مطهر امام رضا(ع) با مدیریت خادمان آستان قدس رضوی برای پذیرایی از زائران پیاده برپا شده انند. از این تعداد 14 ایستگاه برون شهری است.

وی ادامه داد: در تمام این ایستگاهها خدمات پذیرایی به صورت میان وعده، سه وعده صبحانه، ناهار و شام، فضای اسکان و خدمات درمانی به زائران پیاده رضوی دده آخر ماه صفر ارائه می شود. در این چارچوب زمینه ارائه خدمت به افزون بر 100 هزار زائر پیاده فراهم شده و تا زمانی که زائران در مشهد حضور داشته باشند خدمات رسانی ایستگاهها نیز ادامه دارد.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ایستگاه جوادالائمه(ع) مستقر در شهر ملک ‌آباد را یکی از بزرگترین پایگاههای خدمت ‌رسانی به زائران پیاده اعلام و بیان کرد: خدام کفشداری حرم مطهر امام رضا(ع) در این ایستگاه با هزینه شخصی خود خدمات را ارائه می دهند.
وی گفت: روزانه 10 هزار نفر از خدمات پذیرایی و اسکان در ایستگاه ملک آباد بهره می گیرند و 300 نفر از خدام رضوی در این محل به صورت شبانه روزی به زائران پیاده خدمات رسانی می کنند.

* تمهیدات ویژه امنیتی
منبتی همچنین گفت: به منظور تامین امنیت و رفاه حال زائران در ایام پایانی ماه صفر تدابیر ویژه ای نیز در حرم مطهر امام هشتم(ع) و اطراف آن در مشهد پیش بینی شده است.
وی افزود: بر این اساس در خصوص دریافت امانات از زائران بارگاه منور رضوی محدودیتهایی وجود دارد لذا به زائران توصیه می شود بطور جد از آوردن بسته های حجیم و مواد غذایی به داخل حرم خودداری کنند.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ادامه داد: از آنجا که همواره زائران در نگهداری کفش خود در حرم رضوی با مشکلاتی مواجه بوده اند، از ابتدای مهر گذشته ضمن حفظ فعالیت کفشداریهای ورودی به رواقهای مختلف حرم مطهر 'طرح خودنگهداری از کفش' نیز در صحنها به اجرا درآمده است.
وی گفت: زائران می توانند در صحنهای حرم مطهر رضوی کفشهای خود را در قفسه هایی که کلید آن در اختیار خود زائر است قرار دهند تا دیگر دغدغه سپردن کفش و نگهداری آن را در داخل صحنها نداشته باشند.
منبتی افزود: محل رفت و آمد زائران در داخل رواقها و صحنهای حرم مطهر مشخص شده و بر این اساس به زائران توصیه می شود در محلهای تعیین شده حرکت کنند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.