شهردار مشهد گفت: باید قدر دان توفیق خدمتگذاری به زائران امام رضا(ع) بود.

شهروندان قدردان توفیق خدمتگذاری به زائران امام رضا(ع) باشند

به گزارش قدس آنلاین، قاسم تقی زاده خامسی در همایش شوق خدمت در تالار شهر اظهار داشت: شهروندانی که توفیق خدمت کردن به زائران امام مهربانی را پیدا کرده اند باید در ابتدا به این موضوع آگاهی داشته باشند که خادم زائران چه کسی می شوند.
وی با بیان اینکه ثواب و اجر خدمت به زائران امام رضا (ع) نزد خداوند متعال محفوظ می باشد، تصریح کرد: شهروندان خدمتگذار به زائران امام رضا(ع) باید قدر دان این توفیق باشند و از طرفی توصیه من به این عزیزان این است که زندگی این امام را با دقت مطالعه کنند و نکات آن را به زائران منتقل نمایید و امام رضا (ع) را با رفتار خود به زائران آن حضرت معرفی کنید.
تقی زاده خامسی با بیان اینکه امسال برای اولین بار در مراسم اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع دینی شرکت کردم، افزود: مردم عراق در این مراسم سنگ تمام می گذارند و امیدوارم که روزی نیز برسد که همه ما از زائران امام هشتم در شان آن حضرت میزبانی و احترام کنیم.
وی ادامه داد: به مجموعه شهرداری اعلام کرده ام که حتی یک زائر نباید در شهر مقدس مشهد بدون اسکان باشد و مجموعه فرهنگی شهرداری نیز باید کتابچه ای از زندگی و ویژگی های امام رضا (ع) تهیه کند و در اختیار زائران این امام قرار دهد تا زائران بیشتر با زندگی این حضرت آشنایی داشته باشند.
رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این همایش گفت: علت حضور شهرداری در میزبانی از زائران امام مهربانی ها علی رغم تمام وظایف گسترده ای که بر عهده دارد در نظر گرفتن سیاست خاصی با عنوان تقویت همبستگی اجتماعی در بین شهروندان می باشد زیرا این مولفه در سال های اخیر در جامعه کاهش پیدا کرده است.
هادی بختیاری در ادامه اظهار داشت: از طرفی در تعالیم دینی نیز بر مفاهیمی نظیر اخوت، برادری و تعاون اشاره شده و تکالیفی برای مومنان نسبت به یکدیگر بیان گردیده و مومن را بدون مودت نسبت به سایرین از دایره ایمان خارج دانسته شده است.
وی افزود: در موقعیت های مختلف همچون دهه پایانی ماه صفر که زائران زیادی به صورت پیاده و سواره برای عرض ارادت به ساحت امام مهربانی ها به مشهد مقدس سفر می کنند میزان همراهی افراد با آحاد جامعه مورد سنجش قرار می گیرد.
بختیاری اظهار داشت: از طرفی حجم حضور ها در ایام پایانی ماه صفر  در شهر مقدس مشهد طی سال های اخیر به گونه ای بوده است که مشارکت شهروندان در ارائه خدمات به زائران را ضروری کرده است.
وی با بیان اینکه در حوزه تعاملات اجتماعی در شهر مشهد با برخی ضعف ها مواجه هستیم، افزود: شهروندان مشهدی با یک لبخند، گشاده رویی  و حتی ارائه یک آدرس درست  می توانند تجربه و حس خوبی از شهر مقدس مشهد در ذهن زائران و گردشگران ایجاد کنند.
در پایان این همایش که مسئولانی از استانداری، مجموعه شهرداری، اصولی عضو شورای شهر مشهد، سازمان های خدمتگذار و اقشار مختلف مردم حضور داشتند مدال افتخاری شهروند میهمان نواز به دو پیر غلام امام رضا(ع) به نام های  اصغر تحقیقی وطنی و علی خاکسار اهدا گردید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.