مدیرکل راه آهن خراسان گفت: 26 رام قطار فوق العاده همزمان با روزهای پایانی ماه صفر در مسیر راه آهن به مقصد مشهد اضافه شد.

26 رام قطار جدید در مسیر راه آهن مشهد اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین ، محمدهادی ضیایی مهر روز یکشنبه  افزود: همزمان با فرا رسیدن سالگرد رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام رضا(ع) به منظور سهولت سفر هموطنان این تعداد رام قطار با گنجایش 13 هزار و 500 صندلی از دیگر شهرهای کشور به مشهد مقدس برنامه ریزی شده اند.

وی گفت: این قطارها طی روزهای 12 تا 19 آبان جاری از مبادی تبریز، زنجان و تهران به مشهد در مسیر رفت و برگشت سیر می کنند.
مدیرکل راه آهن خراسان افزود: روزانه 56 قطار برنامه ای و در مجموع در ایام پایانی ماه صفر 505 قطار برنامه ای در این مسیر سیر خواهند داشت که با احتساب قطارهای فوق العاده جمع قطارهای مسافری برای رفت و آمد ریلی زائران به مشهد به 531 رام قطار افزایش یافته است.
1.5 میلیون زائر ظرف پنج روز مانده به پایان ماه صفر به مشهد سفر کرده اند. 111 هزار و 140 نفر از آنان ناوگان ریلی را برای این سفر انتخاب کرده اند. پارسال 12میلیون مسافر ورودی و خروجی در مسیر ریلی خراسان رفت و آمد کردند.
از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد و سالانه 42 درصد قطارهای مسافربری کشور به مشهد رفت و آمد می کنند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.