۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 627875
ترمیم خرابی معابر مشهد؛ این قصه سر دراز دارد

تأخیر درانجام وظایف بیشتر دستگاه‌های دولتی و عمومی، این روزها تقریباً به یک روال عادی و استاندارد تبدیل شده که صد البته مسئولان مربوط در مواجهه با انتقادات، مشکلات اقتصادی و اعتباری را بهانه می‌کنند و اگر از حق نگذریم در معدود مواردی هم حق دارند.

اما برخی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و عمرانی درحالی دچار این بیماری (کندی در انجام وظایف) شده‌اند که هزینه اجرای خدمات خود را به بالاترین قیمت ممکن از مردم یا مجموعه مخاطب خود گرفته‌اند.

شاهد این مثال که هرروزه شهروندان مشهدی با آن درگیر هستند، نوع برخورد شهرداری و شرکت‌های خدماتی (آب، برق، گاز و مخابرات) می‌باشد که با وجود دریافت به موقع و حتی پیش از موقع عوارض و هزینه‌های خدمات مربوط از شهروندان، تأخیر غیرمنطقی و گاه خلاف قانون و ضوابط موجود، در ارائه این خدمات دارند.

شهروندان مشهدی به خاطر شیوع این بیماری هنوز که هنوز است از خرابی طولانی مدت آسفالت معابر و کنده کاری‌های شرکت‌های خدماتی و بی توجهی به ترمیم آن دچار آسیب و خسارت می‌شوند و تشکیل ادارات و سامانه‌های عریض و طویل همچون «سامانه تعمیر و نگهداری آسفالت معابرشهری (ساتنام)» یا «سامانه مدیریت حفاری‌ها» و تصویب قوانین و مقررات متعدد دراین زمینه هم باوجود مخارجی که بر گرده شهر تحمیل کرده، تفاوتی در این وضعیت ایجاد نکرده است.

هنوز شهروندان مشهدی همچون تمام سال‌های گذشته، ازاینکه در پی حفاری و کنده کاری معابر باید مدت‌ها منتظر ترمیم محل بمانند و دست آخر نیز عملیات انجام شده غیراصولی و بی‌کیفیت باشد، یا اینکه هر روز در مسیر ترددشان مجبور به عبور از روی چاله‌های خیابان باشند که تنها با چند کیلو آسفالت، پرشدنی است و کسی برای پرکردنش اقدامی نمی‌کند و اینکه عمر آسفالت بسیاری از معابر این شهر سرآمده و انگار مسئولان شهری نمی‌بینند، آن‌ها را رنج می‌دهد.

شاید همین مسائل به ظاهر بی اهمیت برای مدیران شهری است که سبب شده میزان مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض کم شود.

این وضعیت در موقعیتی که مدیریت شهری ناچار است درآمدهای مطمئن و پایدار برای اداره شهر پیدا کند، با توجه به افزایش گلایه‌مندی شهروندان، رویه درستی به نظر نمی‌رسد.

ازسوی دیگر مشهد الرضا میزبان میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی است که اگر خدمات رسانی مدیریت شهری و عمران و آبادانی شهر به همین روال ادامه یابد، بعید است بتوانیم در برابر این میهمانان آبروداری کنیم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.