سخنگوی ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی گفت: تا ساعت ۲۴ روز شنبه یک میلیون و ۴۹۰هزار و ۷۹۵ زائر به شهر مقدس مشهد وارد شده اند.

یک میلیون و ۴۹۱هزار زائر به مشهد وارد شدند

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از ستاد خبری پویش مردمی شهروند میهمان نواز، مهدی فروزان  اظهار داشت: یک میلیون و ۴۹۰هزار و ۷۹۵  زائرتا ساعت ۲۴روز شنبه ۱۲ آبان ماه  به شهر مقدس مشهد وارد شده اند که از این تعداد سهم جاده ای ۲۰۴ هزار و ۹۷۵نفر، هوایی ۷۰ هزار و ۲۷۸نفر، ریلی صدویازده هزار و صدوچهل نفر و وسایل نقلیه شخصی یک میلیون و یکصدوچهار هزار و سیصدوهفتاد دو   نفر بوده است.
وی ادامه داد: همچنین ۲۵ هزار و ۵۵۰  زائر پیاده نیز در جاده های مواصلاتی و منتهی به شهر مقدس مشهد و در مسیرهای هشتگانه در حال تردد هستند و هفت هزار زائر پیاده نیز تا کنون در شهر مقدس مشهد اسکان یافته اند.
وی با حضور در ستاد خبری این پویش افزود: نرم افزار «مشهدی شو» که از سوی شهرداری مشهد طراحی شده است در مدت اخیر کمک ارزنده ای به وضعیت ساماندهی زائران در شهر مشهد داشته است و به عبارتی زائران را از سردرگمی در شهر مشهد نجات داده است.
فروزدان گفت: از طرفی انتظار ما از شهروندان مشهدی این است که با ثبت نام در سامانه شهروند میهمان نواز حریم رضوی با زائران نگاه خودمانی داشته باشند و با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند به خوبی تعاملات اجتماعی را با زائران برقرار کنند.
 مدیرکل امور رفاهی زائران خراسان رضوی  تصریح کرد: ۲۳ هزار و ۲۵۰ نفر نیز از کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون برای شرکت در مراسم پایانی ماه صفر وارد استان شده اند و ۱۳۵هزار زائر خارجی که از کشورهای پاکستان ، آذربایجان، ترکیه و افغانستان در مراسم اربعین شرکت کرده بودند اغلب آنها برای شرکت در مراسم پایانی ماه صفر به شهر مقدس مشهد سفر خواهند کرد.
وی بابیان اینکه مسن ترین زائر پیاده سال گذشته دارای ۷۸ سال سن و کوچکترین زائر پیاده نیز نوزاد یک ماهه ای از تربت جام بود که با مادرش به مشهد الرضا تشرف پیدا کرده بود ، افزود: از انجا که امام مهربانی ها نگاه خاصی به زائران خودش دارد طی سال های گذشته علی رغم حضور حجم گسترده زائران در شهر مقدس مشهد اما ارائه خدمات به انها به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است اگرچه از نقش سازنده شهروندان در همکاری و مشارکت در ارائه خدمات به زائران نباید چشم پوشی کرد.
فروزان با اشاره به اینکه در ایام پایانی ماه صفر هیچ گونه افزایشی در قیمت بلیط وسایل حمل و نقل عمومی نخواهیم داشت، ادامه داد:۲۲۱ اورژانس جاده ای و شهری در این ایام به زائران خدمت رسانی می کنند وشش فروند بالگرد نیز روند امداد و نجات به زائران را رصد می کنند،  از طرفی زائران پیاده ای که دارای کارت باشند از خدمات رایگان در بیمارستان های دولتی در این ایام برخوردار خواهند بود.
شهروندان می توانند از طریق شماره تلفن ۳۱۳۵ و همچنین شماره پیامک ۱۰۰۰۱۸۱در پویش بزرگ مردمی شهروند مهمان نواز ویژه دهه پایانی ماه صفر مشارکت داشته باشند.

پایان خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.