سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: تا ساعت ۲۴ روز شنبه، یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۹۵ زائر وارد مشهد شده‌اند.

ورود یک و نیم میلیون  زائر به مشهد/در ارائه خدمات به زائران نباید چشم پوشی کرد

 به گزارش قدس آنلاین، مهدی فروزان سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائرتا روز شنبه ۱۲ آبان ماه به شهر مقدس مشهد وارد شده‌اند که از این تعداد سهم جاده‌ای ۲۰۴ هزار و ۹۷۵نفر، هوایی ۷۰ هزار و ۲۷۸نفر، ریلی یکصد و یازده هزار و صد و چهل نفر و وسایل نقلیه شخصی یک میلیون و یکصد و چهار هزار و سیصد و هفتاد دو نفر بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۵ هزار و ۵۵۰ زائر پیاده نیز در جاده‌های مواصلاتی و منتهی به مشهد و در مسیرهای هشتگانه در حال تردد هستند و هفت هزار زائر پیاده نیز تا کنون در شهر مشهد اسکان یافته‌اند.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت:نرم افزار «مشهدی شو» که از سوی شهرداری مشهد طراحی شده است در مدت اخیر کمک ارزنده‌ای به وضعیت ساماندهی زائران در شهر مشهد داشته است و به عبارتی زائران را از سردرگمی در مشهد نجات داده است.

فروزان افزود:از طرفی انتظار ما از شهروندان مشهدی این است که با ثبت نام در سامانه شهروند میهمان نواز حریم رضوی با زائران نگاه خودمانی داشته باشند و با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند به خوبی تعاملات اجتماعی را با زائران برقرار کنند.

وی تصریح کرد: ۲۳ هزار و ۲۵۰ نفر نیز از کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون برای شرکت در مراسم پایانی ماه صفر وارد استان شده‌اند و ۱۳۵ هزار زائر خارجی که از کشورهای پاکستان، آذربایجان، ترکیه و افغانستان در مراسم اربعین شرکت کرده بودند اغلب آن‌ها برای شرکت در مراسم پایانی ماه صفر به مشهد سفر خواهند کرد.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه مسن‌ترین زائر پیاده سال گذشته دارای ۷۸ سال سن و کوچکترین زائر پیاده نیز نوزاد یک ماهه‌ای از تربت جام بود که با مادرش به مشهد تشرف پیدا کرده بود، افزود: از انجا که امام مهربانی‌ها نگاه خاصی به زائران خودش دارد طی سال‌های گذشته علی رغم حضور حجم گسترده زائران در مشهد، اما ارائه خدمات به آن‌ها به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است اگر چه از نقش سازنده شهروندان در همکاری و مشارکت در ارائه خدمات به زائران نباید چشم پوشی کرد.

فروزان با اشاره به اینکه در ایام پایانی ماه صفر هیچ گونه افزایشی در قیمت بلیط وسایل حمل و نقل عمومی نخواهیم داشت، ادامه داد:۲۲۱ اورژانس جاده‌ای و شهری در این ایام به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و ۶ فروند بالگرد نیز روند امداد و نجات به زائران را رصد می‌کنند، از طرفی زائران پیاده‌ای که دارای کارت باشند از خدمات رایگان در بیمارستان‌های دولتی در این ایام برخوردار خواهند بود.
 منبع: قدس آنلاین، مهدی فروزان سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۹۵ زائرتا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۲ آبان ماه به شهر مقدس مشهد وارد شده‌اند که از این تعداد سهم جاده‌ای ۲۰۴ هزار و ۹۷۵نفر، هوایی ۷۰ هزار و ۲۷۸نفر، ریلی یکصد و یازده هزار و صد و چهل نفر و وسایل نقلیه شخصی یک میلیون و یکصد و چهار هزار و سیصد و هفتاد دو نفر بوده است. وی تصریح کرد: همچنین ۲۵ هزار و ۵۵۰ زائر پیاده نیز در جاده‌های مواصلاتی و منتهی به مشهد و در مسیرهای هشتگانه در حال تردد هستند و هفت هزار زائر پیاده نیز تا کنون در شهر مشهد اسکان یافته‌اند. سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت:نرم افزار «مشهدی شو» که از سوی شهرداری مشهد طراحی شده است در مدت اخیر کمک ارزنده‌ای به وضعیت ساماندهی زائران در شهر مشهد داشته است و به عبارتی زائران را از سردرگمی در مشهد نجات داده است. فروزان افزود:از طرفی انتظار ما از شهروندان مشهدی این است که با ثبت نام در سامانه شهروند میهمان نواز حریم رضوی با زائران نگاه خودمانی داشته باشند و با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند به خوبی تعاملات اجتماعی را با زائران برقرار کنند. وی تصریح کرد: ۲۳ هزار و ۲۵۰ نفر نیز از کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون برای شرکت در مراسم پایانی ماه صفر وارد استان شده‌اند و ۱۳۵ هزار زائر خارجی که از کشورهای پاکستان، آذربایجان، ترکیه و افغانستان در مراسم اربعین شرکت کرده بودند اغلب آن‌ها برای شرکت در مراسم پایانی ماه صفر به مشهد سفر خواهند کرد. سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه مسن‌ترین زائر پیاده سال گذشته دارای ۷۸ سال سن و کوچکترین زائر پیاده نیز نوزاد یک ماهه‌ای از تربت جام بود که با مادرش به مشهد تشرف پیدا کرده بود، افزود: از انجا که امام مهربانی‌ها نگاه خاصی به زائران خودش دارد طی سال‌های گذشته علی رغم حضور حجم گسترده زائران در مشهد، اما ارائه خدمات به آن‌ها به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است اگر چه از نقش سازنده شهروندان در همکاری و مشارکت در ارائه خدمات به زائران نباید چشم پوشی کرد. فروزان با اشاره به اینکه در ایام پایانی ماه صفر هیچ گونه افزایشی در قیمت بلیط وسایل حمل و نقل عمومی نخواهیم داشت، ادامه داد:۲۲۱ اورژانس جاده‌ای و شهری در این ایام به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و ۶ فروند بالگرد نیز روند امداد و نجات به زائران را رصد می‌کنند، از طرفی زائران پیاده‌ای که دارای کارت باشند از خدمات رایگان در بیمارستان‌های دولتی در این ایام برخوردار خواهند بود. منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای پیام/">باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.