حجت الاسلام پژمانفر گفت: طرح تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها ناظر به واکاوی دقیق تحریمها، تاثیر گذاری آن برحوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و روابط تجاری بین الملل ایران است که به دلیل حساسیت موضوع انتظار می رفت مورد موافقت اکثریت نمایندگان قرار بگیرد تا با انجام اقداماتی ذیل آن وارائه راهکارهایی در برابر تحریم ها آماده و برای مقابله برنامه داشته باشیم.

"عدم تشکیل کمیسیون ویژه مبارزه با تحریم‌ها" به دلیل نگاه بخشی نمایندگان اصلاح‌طلب بود

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین، با اشاره به چرایی اهمیت و ضرورت تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها، گفت: تحریم های یک جانبه آمریکا که از امروز علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود را باید جدی گرفت و نباید به صورت سرسری و بدون راهکار از کنار آن عبور کرد؛ بررسی ابعاد اقتصادی؛ اجتماعی و حتی بین المللی تحریم ها اولویت و نیاز امروز ماست که باید توسط اتاق فکرها، متخصصین امر و در مجلس نیز به صورت ویژه ای مورد اهتمام قرار بگیرد.

وی دراین باره گفت: طرح تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها ناظر به واکاوی دقیق تحریمها، تاثیر گذاری آن برحوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و روابط تجاری بین الملل ایران است که به دلیل حساسیت موضوع انتظار می‌رفت مورد موافقت اکثریت نمایندگان قرار بگیرد تا با انجام اقداماتی ذیل آن و ارائه راهکارهایی در برابر تحریم ها آماده و برای مقابله برنامه داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: متاسفانه برخی از نمایندگان بخصوص لیست امید مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها مخالفت کرده و از دستور کار خارج شد.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به چرایی رد طرح یاد شده توسط لیست امید، گفت: به نظر می رسد نمایندگان مخالف طرح کمیسیون ویژه مقابله با تحریم های اقتصادی با نگاه بخشی به کلیت ضرورت تشکیل این کمیسیون واقف نیستند؛ مخالفان با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر مشکلات و تبعات ناشی از تحریمهاست از تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها جلوگیری نمودند.

وی در پایان افزود: بی شک در آغاز تحریمهای خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نیازمند تمرکز ویژه هستیم تا با سازماندهی همه ارگانها و ساماندهی های خاص با ارائه راهکارها بتوانیم از تحریم ها عبور کرده و خسارت چندانی بر اقتصاد و زندگی و معیشت کشور وارد نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.