گروه فرهنگی- معاون تولید به‌نشر آستان قدس رضوی گفت: دو جلد از مجموعه هفت جلدی «روزهای جنگ» همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز به همت انتشارات آستان قدس رضوی و در بخش گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد.

مجموعه هفت جلدی «روزهای جنگ» منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از به‌نشر، سیداحمد میرزاده در این خصوص اظهار داشت: کتاب «آرزوی چهارم» و «پل جغاتو» از سری مجموعه (روزهای جنگ) برای نخستین بار توسط انتشارات آستان قدس رضوی در قالب «کتاب‌های پروانه» به چاپ رسید.

وی با بیان اینکه این مجموعه در گروه «کتاب‌های پروانه» ویژه رده سنی کودک و نوجوان است، تصریح کرد: به‌نشر این مجموعه را در قطع وزیری و با شمارگان هزار نسخه منتشر کرده است.

معاون تولید به‌نشرانتشارات آستان قدس رضوی ادامه داد: «آرزوی چهارم» یکی از عناوین این مجموعه را تشکیل می‌دهد که توسط اکبر صحرایی نگارش شده است و مجید صابری نژاد تصویرگری این اثر را برعهده دارد و انتشارات آستان قدس رضوی این مجموعه را با قیمت ۱۸۰ هزار ریال در اختیار کودکان و نوجوانان قرار خواهد داد.

وی افزود: سیر رمان «آرزوی چهارم» به صورت فلاش بک برگشت به عقب است و روایت گر نوجوانی بسیجی به نام شمشاد است که در یکی از عملیات‌های مهم ایران و عراق در اوج جنگ با دیدن یکی از رزمنده‌ها که به خاطر نجات جان وی زخمی شده و سعی دارد او را از محاصره دشمن به عقب منتقل و نجات دهد، به خاطرات دوران کودکی اش بر می‌گردد و... .

میرزاده  در خصوص جزئیات کتاب «پل جغاتو» نیز اظهار کرد: این کتاب نوشته مجید محبوبی است که در ۱۱ فصل و با تصویرگری محمود علیمرادی و با قیمت ۸۵ هزار ریال منتشر شده است.

وی ادامه داد: «پل جغاتو» سرگذشت چند روزه پسرک راوی است که در داستان نه اسم دارد و نه سن آن مشخص است. در این دو روز روستای پسرک و اطراف تحت تاثیر هجوم یک دشمن خارجی است که تنها از دشمن حمله هواپیما و اسم صدام می‌آید، در این بحران راوی نگران دختر عمو و زن عمو است که آن طرف پُل جغاتو در شهر هستند و...


معاون تولید به‌نشر به دیگر عناوین مجموعه (روزهای جنگ) اشاره کرد و افزود: کتاب های «مرد قورباغه ای»، «وقتی در آغوش کوه بودیم»، «آب و زنجیر»، «روشنای خاموش» و «بهمن ۶۵ » دیگر عناوین این مجموعه است که آینده‌ای نزدیک به چاپ خواهد رسید.

وی اظهار کرد: سه اثر «وقتی در آغوش کوه بودیم»، «آب و زنجیر»، «بهمن ۶۵ » در مرحله تصویرگری و «مرد قورباغه ای» و «روشنای خاموش» هم اکنون در مرحله صفحه آرایی قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه مخاطب شناسی و شناخت واقعی دنیای کودکان جزء دغدغه‌های جدی در حوزه کتاب کودک و نوجوان است، ابراز کرد: غنا بخشیدن به تفکرات فرهنگی، دینی، اجتماعی، علمی و... کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی در تولید و نیازسنجی آثار انتشارات به‌نشر در جایگاه ویژه ای قرار دارد.
 پایان پیام/

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.