امروز استقلال برای عبور از پیچ خطرناک لیگ با ترکیبی دگرگون شده در ساختار تدافعی به مصاف میزبان تبریزی خود می رود بلکه ماشین سرنوشت را به سوی آرامش هدایت کند.

ترکیب احتمالی استقلال برای بازی با ماشین سازی

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، شکست برابر سپاهان در بازی بزرگ هفته دهم متعاقب آن شکست در ضیافت پنالتی های بازی با سایپا در جام حذفی و وداع با یکی از جام های معتبر داخلی اوضاع در اردوی استقلال را به قدری بحرانی و متشنج کرد که بسیاری بازی امروز با حریف تبریزی را به نوعی ماشین سرنوشت آبی ها و مربی آلمانی قلمداد کردند.

محرومیت و مصدومیت ها کم بود باشگاه و شفر برای حاکم کردن نظم و انضباط و دیسیپلین تیمی دو بازیکن کلیدی دیگر را نیز از همراهی کاروان استقلال در تبریز محروم کردند تا مشکلات بسیار زیادی گریبانگیر تیم پرطرفدار پایتخت شود گرچه با این وجود شفر به اندازه قابل توجهی بازیکن در اختیار دارد که باز هم بتواند با ساختار دگرگون شده مقابل میزبان تبریزی به میدان برود.

امروز به احتمال فراوان سیدمهدی رحمتی بعد از چند بازی نیمکت نشینی به ترکیب باز می گردد تا جای سیدحسین ملی پوش را بگیرد. کاپیتان اول آبی ها که مقابل سایپا خندان روی نیمکت بازی را آغاز کرد این دفعه از شانس بسیار بالاتری نسبت به رقیب جوان خود برای بازی در ترکیب اصلی برخوردار است گرچه احتمال این که شفر بخواهد به حسینی اعتماد کند، وجود دارد.


در ساختار تدافعی در غیاب وریا محروم، منتظری مصدوم و چشمی ملی پوش و تنبیه شده از سوی شفر و باشگاه استقلال با ساختاری نسبتا جدید در خط دفاع به مصاف ماشین سازی خواهد رفت. فرشاد محمدی مهر از شانس بالاتری نسبت به خسرو حیدری تازه بازگشته از مصدومیت برای پرکردن جای خالی وریا غفوری برخوردار است.

زوج محمد دانشگر – آرمین سهرابیان امروز در مرکز خط دفاع به میدان می روند تا آزمونی بزرگ را پشت سر بگذارند. دو بازیکنی که تا اینجای فصل خیلی کم پیش آمده بود در کنار هم به عنوان امیدهای اصلی شفر در ساختار تدافعی وظیفه خطیری برعهده بگیرند. میلاد زکی پور هم تنها انتخاب برای دفاع چپ خواهد بود تا ساختاری جدید در کلیدی ترین پست استقلال ایجاد شود.

فرشید باقری یکی از دو هافبک تدافعی استقلال خواهد بود اما این که زوج او علی کریمی تازه بازگشته از مصدومیت است یا رضا آذری جوان هنوز به صورت قطع مشخص نیست. البته اگر کادر پزشکی امروز مجوز حضور کامل کریمی ملی پوش را صادر کند قطعا شفر از این هافبک اصفهانی سود خواهد برد تا آذری دوباره نیمکت نشین شود.


الهیار صیادمنش و مهدی قائدی دو جوان اول این روزهای اردوی استقلال به عنوان وینگرهای چپ و راست به میدان خواهند رفت بلکه سرعت و انگیزه آنها به داد این تیم در ساختار تهاجمی برسد. طارق همام عراقی تنها خرید خارجی موفق استقلال هم در پست شماره ۱۰ وسط قائدی و صیادمنش بازی خواهد کرد تا نقشی کلیدی در بازی امروز آبی ها داشته باشد.

مهاجم نوک استقلال نیز مرتضی تبریزی خواهد بود تا الحاجی گرو دوباره نیمکت نشین شود. تبریزی که انتظارات زیادی از او می رفت برای این که بتواند از زیر بار انتقادات و فشارها خارج شود امروز باید بتواند از عهده امر گلزنی به خوبی برآید چون در غیر این صورت آمار عملکردی این بازیکن با انتقادات بیشتری روبرو خواهد شد.

روح ا.. باقری و الحاجی گرو دیگر بازیکنانی هستند که وینفرد شفر برای استفاده در پست مهاجم نوک در اختیار دارد . به این ترتیب ترکیب احتمالی استقلال برای بازی با ماشین سازی به این شرح خواهد بود،ترکیبی که ممکن است برای عبور از پیچ دشوار تبریز با ماشین سرنوشت در آخرین لحظات با سورپرایزهایی توام باشد.


سیدمهدی رحمتی؛ فرشاد محمدی مهر، محمد دانشگر، آرمین سهرابیان، میلاد زکی پور؛ فرشید باقری، علی کریمی؛ مهدی قائدی، طارق همام، الهیار صیادمنش؛ مرتضی تبریزی

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.