وزیر اطلاعات گفت: پدافند غیر عامل باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کند و به ظرفیت‌های جدید فکر نکند.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت الاسلام سید محمود علوی صبح امروز دوشنبه ۱۴ آبان در هفتمین همایش ملی پدافند غیر عامل که در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد، گفت: از نظر معارف اسلامی و فرهنگ قرآن ، انسان در معرض تهدید است.

وی افزود: در برابر این تهدیدها گاهی انسان نیازمند پدافند عامل است و گاه غیر عامل و این دشمن است که نوع مقابله خود را با ما معین می کند چون دشمن تنها از یک روش استفاده نمی کند، گاه تهاجم نظامی می کند و گاه از رفتارها و ترفندهای نرم افزارانه استفاده می کند.

علوی گفت: گاه کار دشمن القاهای پی در پی است که نام آن وسوسه است. اینقدر می گوید تا آرام ارام اراده انسان را بشکند و با دست خود برنامه او را اجرا کنید.

وی ادامه داد: شیطان ، گاه از مسیر خیرخواهانه و دلسوزانه می آید و آدرس غلط می دهد و گاهی کار ناشایست را تزیین و زیباسازی می کند و ما را وادار به انجام آن و در نتیجه به ما آسیب می زند.

وزیر اطلاعات گفت: گاه شیطان خودباوری غلط به انسان می دهد . در پدافند غیر عامل باید خود و توانایی هایمان را بشناسیم تا فریب شیطان را نخوریم.

وی عنوان داشت: از این دام ان کسانی که هوشیاری و بصیرت و توکل دارند نجات پیدا می کنند زیرا بزرگترین بازدارنده در برابر آفند دشمن ، توکل به خدا و از غیر او نترسیدن است .

علوی در ادامه گفت: پدافند غیر عامل در برابر دسیسه های دشمن از اولویت خاصی برخوردار است و در دین ما هم اولویت  دارد، همانطور که پیشگیری بر درمان اولویت دارد.

وی افزود: در برابر هر تهدیدی نیازمند پدافند غیر عامل هستیم، اما مدل پدافند غیر عامل تغییر پذیر است چون تهدیدات تغییرپذیرند.

وزیر اطلاعات گفت: پدافند غیر عامل یک موضوع پیش پا افتاده نیست بلکه حوزه ای تخصصی است و در هر بخش فرهنگی اقتصادی بازرگانی رسانه ای از دیگری متفاوت است و از این رو باید متناسب با همان بخش طراحی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بخشهای مختلف پدافند غیر عامل از پیوستگی با هم برخوردارند و جزایر جدای از هم نیستند و از این رو نیاز به ستاد هماهنگی دارد تا با تکمیل پازل، پدافند غیر عامل کشور از یک چارچوب برخوردار شود.

علوی در ادامه گفت: رمزگشایی از تهدیدها در طراحی پدافند غیر عامل تاثیر دارد؛ به عنوان مثال، چرا دشمن درباره حقوق بشر به عربستان سعودی کاری ندارد؟ اما ما حقوق بشر را رعایت می کنیم ، در این عرصه هدف دشمن قرار گرفته ایم، پس دشمنی دشمن به خاطر حقوق بشر نیست ؛ آیا به خاطر اجرای حکم اعدام است ؟ در حالی که اعدام در عربستان با آن شکلش هرگز در ایران اجرا نشده است.

وی تصریح کرد: دشمنی دشمن به خاطر توان بازدارندگی و نفوذ و قدرت علمی و هسته ای کشور است.

وزیر اطلاعات گفت: باید تهدیدهای جدی تر را بشناسیم . کدام تهدید مقدمتر است‌؟ آیا ما امروز با تهدید سیاسی یا اقتصادی یا دفاعی مواجهیم؟

وی عنوان داشت: امروز دشمن تهدید نظامی را از دستور خارج کرده است، چون افکار عمومی، آن را نمی پذیرد و دشمن را به هدفشان نرسانده است، پس دهدید خود را به سمت اهداف اثرگذار تغییر داده اند.

علوی گفت: سرمایه های ما دفاعی ، اقتصادی و اجتماعی است که هدف دشمن قرار گرفته اند ، لذا با راهکار غیرنظامی شان سعی می کنند ما را به فرسایش بکشانند و سرمایه های ما را از تاثیرگذا ی بیاندازند.

وی اظهار داشت: دشمن سرمایه دفاعی ما را با این بهانه که ایران تهدیدی برای صلح جهانی شده است، می خواهد بگیرد، در حالی که ایران، خود، قربانی است، ولی آنها می خواهند با تضعیف این توان هزینه ضربه نظامی را به ایران کاهش دهند.

وزیر اطلاعات گفت: ایران بدون هزینه کرد در بسیاری از کشورهای همسایه نفوذ دارد و درباره سرمایه هایی چون حزب الله که دشمن توان تحمل آن را ندارد ، شبهه آفرینی می کند که چرا سرمایه ایران در سوریه هزینه می شود ؟

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه ما ولایت فقیه و رهبری شجاع و هوشمند است که دشمنان سعی می کنند آن را تضعیف کنند و کسانی را به این رهبر اعتقاد دارد از دور و بر او پراکنده کنند ، پس باید به هوش باشیم که هر کسی را با شعار ضد ولایت فقیه نرانیم.

علوی گفت: سرمایه بعدی ما انسجام ملی است که در این باره دشمنان سعی می کنند به قومیتها القا کنندکه شما از حقتان محروم شده اید و به جمهوری اسلامی القا کنند که قومیتها تهدیدند در حالی که فرصتند.

وی بیان داشت: دشمن در سالهای گذشته ۶۴  همایش در کشورهای مختلف برگزار کردند تا اپوزسیون را هماهنگ واز حالت نشسته به ایستاده دربیاورند.

وزیر طلاعات گفت: گروههای اپوزسیون که بیست سال از فاز نظامی خارج شده بودند با پول عربستان دوباره وارد فاز نظامی شده اند.

وی ادامه داد: هیچ یک از جریاناتی که به نظام باور دارند از چارچوب نظام خارج نیستند ، دشمن سعی دارد آنها را خارج کند ، به نوش باشیم فرزندان انقلاب را از چارچوب نظام خارج نکنیم.

علوی گفت: دشمن سعی می کند انگیزه سرمایه گذاران را بگیرد و ما نباید اجازه دهیم امنیت اقتصادی آسیب ببیند . سرمایه ترسوست ، باید فساد بشناسیم و به جای مبارزه با فساد امنیت سرمایه را از بین نبریم.

وی اسافه کرد: ما جزیی از نظام هستیم نه عین نظام. نقدها به پالایش ما کمک می کند ، اما به جای نقد به تخریب نپردازیم .

علوی گفت: نخبگان جامعه، سرمایه هستند . در دنیا دامهای وسیعی برای جذب نخبگان فراهم کرده است . حرکتی که نخبگان را به هجرت وادارد همسویی با دشمن است.

وی ادامه داد: اعتماد مردم و باور مردم به نظام یک سرمایه است، دستگاههای امنیتی که بیش از ۳۰۰ تیم تروریستی را کشف کردند و ۱۱ تیم را در ایام اربعین شناسایی کردند . از هر ۱۰۰ توطئه علیه امنیت کشور، یکی اش موفق شده است.

وزیر اطلاعات گفت: در دنیا هر دستگاه اطلاعاتی که سی درصد توطئه ها را خنثی کند ، موفق معرفی می شود، در حالی که در ایران بالای ۹۰ درصد توطئه ها خنثی می شود.

وی افزود: اخیرا در فضای مجازی وزیر اطلاعات و وزارت اطلاعات را هدف قرار داده اند؛ نباید با دشمن هم آوا شد.

علوی گلت: باید با توجه گستره مدنی تهدیدها ، ضلع مدنی پدافند غیرعامل پررنگتر شود که تاثیرگذاری آن بیشتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید این تصور ایجاد شود که نیروهای نظامی می خواهند به همه جا دست اندازی کنند و با شناختی که از نظامیان خود داریم می دانیم که چنین برنامه ای ندارند.

وزیر اطلاعات گفت: پدافند غیر عامل باید از ظرفیتهای موجود استفاده کند و به دنبال ظرفیتهای جدید فکر نکند ، طرحهایی چه بودجه های عمرانی ما را به جاری تبدیل کند ، مطلوب نیست ، چون سازمانهای چابک در خنثی سازی حملات دشمن اثرگذار ترند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Bahram Darkhah ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    0 0
    YA ALI.. aaghaye Wazir.. YA. ALI..