برای نخستین در کشور، شبکه اینترانت بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار راه اندازی شد.

تجهیز دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به شبکه اینترانت بیمارستانی

به گزارش قدس آنلاین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این شبکه، قابلیت اتصال آنلاین تجهیز دانشگاه علوم پزشکی سبزواربه شبکه اینترانت بیمارستانی به سیستم های اطلاعات سلامت (HIS) در بیمارستان های سبزوار را دارد.

دکتر محمد نعمت شاهی گفت : شبکه اینترانت بیمارستانی با هدف توسعه فناوری اطلاعات در حوزه سلامت و نظارت بر ارائه خدمات ارائه شده، برای نخستین بار در بیمارستانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه دسترسی همه مردم به خدمات درمانی استاندارد و مورد نیاز، یکی از اصلی ترین برنامه ها و اهداف این سامانه است، افزود: اصلی ترین معضلات حوزه درمان در حال حاضر در کشور، تقاضاهای القایی و غیر ضروری برای انجام خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی از قبیل آزمایشات، رادیوگرافی و سونوگرافی توسط بیماران و پزشکان است که بار مالی زیادی را برای بیمار و بیمارستان به همراه دارد.

دکتر نعمت شاهی تصریح کرد:شبکه اینترانت بیمارستانی با فراهم کردن نظارت لحظه ای و آنلاین سیستم های فناوری اطلاعات سلامت(HIS)  در بیمارستان ها، مانع از انجام خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی غیر ضروری و تکراری در یک یا چند بیمارستان برای بیمار می شود.

وی با اشاره به راه اندازی مرحله نخست این سامانه در همه بیمارستان های تابعه دانشگاه، خاطر نشان کرد: لازمه راه اندازی اینترانت بیمارستانی، یکسان سازی سیستم های اطلاعات سلامت بیمارستان ها است که در حال حاضر این  طرح در همه بیمارستان های سبزوار به صورت یکپارچه با موفقیت انجام شد.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.