گیلان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت :وقف تقلید عملی از اهل بیت، مظهر امر به معروف ، مبارزه با دشمن و مقابله با آسیب های اجتماعی در جامعه است .

هزینه یک میلیارد و چهارصد میلیون تومانی از محل نیات واقفین در سال جاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حجت الاسلام ستارعلیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان صبح روز دوشنبه به مناسبت هفته وقف در نشست خبری با اصحاب رسانه به جایگاه وقف در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: در هر دو کلمه "وقف و حمایت از کالای ایرانی" توسعه و فرهنگ سازی و اشتغال نهفته است که وقف پشتوانه محکمی برای دولت حاکمیت که میتواند جامعه را به رشد مطلوب اقتصادی برساند .

وی افزود : در حوزه فرهنگی زحمات بسیار خوبی انجام شده است که در ۹۴۱ بقعه در گیلان بیش از ۳ هزار نفر جزء خادمین افتخاری ،۸۱ نفر خادم ثابت و ۱۲۱ نفر خادم فصلی در بقاع متبرکه به انجام خدمت مشغول هستند .

علیزاده خاطر نشان کرد : بعد از انقلاب ۳۹۳ وقف جدید ثبت شد که ۲۰۱ وقف در دهه ۹۰ به ثبت رسید که نشان میدهد هر چه در حوزه وقف تلاش بیشتری صورت گیرد نتیجه بهتری خواهد داد .

وی به تعداد وقف جدید در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت : در وقف باید تمامی فرایندهای وقف که مشکل خاصی نداشته باشند طی شود و در این راستا ۱۵ وقف جدید تا به امروز ثبت شد که قطعا" یکی از علل موفقیت  اداره کل اوقاف و امور خیریه در این زمینه اصحاب رسانه است.

علیزاده خاطر نشان کرد : درطول یکسال اخیر ۱۰۶۶ برنامه در بقاع متبرکه ،۱۳ همایش امام زادگان با حضور اقشار مختلف ،۱۳ مورد شورای امر به معروف توسط اوقاف صورت گرفت و در حوزه مدیریت منابع انسانی ۱۶۷۸ نفر در قالب نوسازی بقاع متبرکه ورود کردند .

وی اجرای امینانه نیات خیراندیش واقفین را از  مهمترین وظایف این اداره دانست و گفت : امسال در اجرای نیات واقفین یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان از محل نیات واقفین هزینه شد .

وی به مهمترین برنامه های هفته وقف اشاره کرد و افزود : امسال در هفته وقف ۵۰ نشست صنفی ،۱۵ برنامه استانی ،۲۰۰ برنامه شهرستانی و ۱۰ همایش یاوران وقف خواهیم داشت .

علیزاده گفت: تشکیل ستاد مردمی وقف ،تشکیل ستاد متولیان راه اندازی مرکز مشاوره وقف ،تشکیل شبکه خادمین افتخاری رسانه در وقف ،کمیته امنیت در بقاع متبرکه ،ستاد بازسازی بقاع متبرکه ،جزء ابتکارات اوقاف است که بر ای اولین بار در گیلان انجام شد.

وی افزود :در حوزه معاونت توسعه ،اوقاف ۱۲۲ نفر پرسنل دارد که میانگین سن مدیران کارکنان اوقاف ۴۱ سال است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.