بزرگترین کاروان زائران پیاده رضوی از نیشابور عازم مشهدالرضا(ع) شد.

بزرگترین کاروان زائران پیاده رضوی از نیشابور عازم مشهدالرضا(ع) شد
به گزارش قدس آنلاین ، در ایام پایانی ماه صفر طبق یک سنت هرساله زائران پیاده از مسیرهای مختلف به سوی مشهدالرضا(ع) و بارگاه منور رضوی رهسپار می‌شوند.

مسیرهای متعدد منتهی به مشهدمقدس را اگر این روزها بنگرید شاهد هستید که زائران متعددی در طیف‌ها و سنین مختلف به سوی مشهد رهسپار هستند.

بزرگترین کاروان زائران پیاده امام رضا(ع) اما امروز از شهرستان نیشابور به سمت مشهدالرضا(ع) حرکت خود را آغاز کرده و طی روزهای آتی به مشهدمقدس می‌رسد تا در ایام سالروز شهادت امام رضا(ع) در کنار مضجع نورانی و شریف آن امام همام باشند.

این کاروان را 4000 زائر پیاده رضوی تشکیل می‌دهند که نکته جالب در مورد آنها این است که تمامی آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

یکی از بانوان حاضر در این کاروان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نیشابور می‌گوید: چندین سال است که به عشق امام رضا(ع) مسیر نیشابور تا مشهد را به همراه کاروان پیاده روی می‌کنیم و خداراشکر در تمامی این سال‌ها نیز هر چه از امام رضا(ع) خواسته‌ام گرفته‌ام.

وی ادامه می‌دهد: امام رضا(ع)، امام رافت و مهربانی است؛ ایشان امام مهر و عطوفت است و هیچ بنده‌ای را بدون روزی و اجر از درب خانه خود خارج نمی‌کند.

این بانوی نیشابوری در پاسخ به اینکه چه حس و حالی دارد که قرار است همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) در بارگاه منور رضوی حضور داشته باشد می‌گوید: می‌دانم که شاید این توفیق نصیب همه افراد نشود که هر سال در بارگاه منور رضوی حضور داشته باشند، دوست دارم نائب الزیاره تمامی افرادی باشم که در این روز در حرم حضور ندارند.

بانوی دیگری نیز می‌گوید: نیشابور از دیرباز پایگاه عشق به اهل بیت(ع) و ارادت به ساحت نورانی و منور ائمه بزرگوار شیعه است و خوشحالیم که بزرگترین کاروان زائران پیاده رضوی نیز به نام این شهر رقم می‌خورد.

وی ادامه می‌دهد: باید قدردان این نعمت باشیم که می‌توانیم طی طریق کنیم و در سالروز شهادت امام هشتم شیعیان در مشهد باشیم؛ توفیق بزرگی است و در این مسیر اصلا سختی راه و مسافت به چشم انسان عاشق نمی‌آید.

این بانوی نیشابوری همچنین در مورد اینکه چه آرزو و حاجتی از امام هشتم شیعیان در این روزها دارد عنوان می‌کند: هرچه خواسته‌ام گرفته‌ام اما در این روزها دوست دارم فقط برای بیماران و افراد در راه مانده دعا کنم، دوست دارم امام رضا(ع) که امام شفاعت و مهربانی است شفاعتش نصیب این بیماران نیز بشود کما اینکه بیماران زیادی با توسل به حضرت شفا گرفته‌اند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.