وزیر کشور با بیان اینکه چهار بانده کردن جاده مهران به نجف، حذف روادید و پل خرمشهر به بصره از اقدامات مهم رئیس‌جمهور در سال‌های آتی است گفت: این اقدامات تا سال‌ها ماندگار خواهد بود و ثواب آن به نام همه ما ثبت می‌شود.

چهار بانده‌ کردن جاده مهران به نجف، حذف روادید و پل خرمشهر به بصره از اقدامات مهم رئیس‌جمهور در سال‌های آتی است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه ستاد اربعین که در محل وزارت کشور برگزار شد، در ادامه سخنان خود افزود: در این شرایط وامصیبتای معنوی که در دنیا اتفاق افتاده در ایران نیز جریانی شکل گرفت هیچکس متوجه اصول و ارزش‌های دینی نیست.

وی افزود: ما امسال 45 درصد افزایش تردد زوار خارجی را داشتیم که در این میان زائران اروپایی نیز افزایش یافته‌اند؛ مردم در دنیا تشنه معنویت هستند زیرا نه سوسیالیست و نه لیبرالیست نتوانسته‌اند به معنویت دنیا پاسخ درستی دهند.

وزیر کشور بیان کرد: انسان در جست‌وجوی جاودانگی است که آن را در مادیات نمی‌بیند؛ جاودانگی با کشف حقیقت نمایان می‌شود و هر کسی به خداوند می‌تواند پی ببرد.

وی ادامه داد: حال شرایط کنونی دنیا جریان مذهبی اصیل که ندای عقل بشریت است را به نمایش گذاشته است. در همه حوزه‌ها برای سال‌های آینده باید مشکلات اصلاح و برطرف شود. همچنین برای هر کدام از اقدامات توسط هر دستگاهی باید پروتکل وجود داشته باشد.

رحمانی فضلی بیان کرد:‌افرادی که امسال موکب داشتند و برای راحتی زائران به تعهدات پایبند نبودند، برای سال آینده باید از انجام کار آنان ممانعت شود همچنین همه اقدامات ما برای خدمات‌رسانی به زوار باید در جهت ترویج دین باشد.دنیا با فضای مجازی و رسانه‌ها بسیار کوچک شده است و تمام دنیا به خصوص آنانی که اهل دل هستند از تمامی آداب و آئین زیارت در اربعین مطلع شدند.

وی ادامه داد: ما اگر بتوانیم آنچه که در اسلام عنوان شده را به صورت ناب به دنیا نشان دهیم، بسیاری از انسان‌ها جذب آن می‌شوند هر چند شاید منظور مسلمان شدن آنان نباشد، زیرا هر چه در این راه وجود دارد عشق و وفاداری است. ما سال به سال باید روشن‌تر و منطقی‌تر مراسم اربعین را برگزار کنیم و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تأکید بر برگزاری هر چه بهتر مراسم را دارند روند رو به اقدام برای بهبودی شرایط است.

وزیر کشور با اشاره به اعتراض برخی بیماران که اظهار می‌کردند مشکل دارند و چراغی که به خانه روا است و به مسجد حرام است،‌گفت: این افراد برداشت سطحی دارند و اگر می‌خواهند اصل موضوع را ببینند باید به صحبت‌های دشمنان مراجعه کنند که همگی موضوع را بایکوت کردند.

رحمانی فضلی اظهار داشت:  برخی می‌خواستند شیعه را در برابر سنی نشان و قرار دهند و اعتقادشان مبارزه مراسم اربعین با مراسم حج است ولی اعتقاد ما اینطور نیست؛ ما معتقدیم که حج واجب است و این مورد نشان می‌دهد دشمنی برخی‌ها با ما زیاد است و نگران هستند.

وزیر کشور اظهار کرد:‌ برخی آسیب‌شناسی‌ها را آقای ذوالفقاری باید انجام دهند هر چند مشکلی از نظر امنیت وجود نداشت. مردمی بودن که کاروان‌ها باید بر اساس آن شکل گیرند، نسبت به سال قبل بهتر بود و اینکه ما به جای ارتباط با هزار نفر برای هماهنگی‌ها با یک نفر مرتبط باشیم بسیاری از موارد را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما امسال هیچگونه حادثه‌ امنیتی نداشتیم افزود: ما نباید از نظر فرهنگی و امنیتی غافل باشیم ولی باید برای قوت این مسائل تمرین کنیم.

وزیر کشور افزود: 4 باند کردن اتوبان مهران به نجف ، از بین بردن حذف روادید و احداث پل خرمشهر به بصره از اقدامات مهم رئیس‌جمهور در سال‌های آینده است که این امر سال‌ها ماندگار خواهد بود و در بحث معنویات این اقدامات به نام همه ما ثبت می‌شود و در 500 سال آینده می‌گویند افرادی وجود داشته‌اند تا به فکر ما باشند.

وی در پایان گفت: امسال استان ایلام بیش از سایر استان‌ها درگیر بود و همه دستگاه‌ها برای تسهیل امورات تلاش بسیاری کردند که امیدواریم خداوند اجر و ثواب اخروی به آنان عنایت کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.