سفیر جمهوری کره در ایران در همایش مسئولیت اجتماعی گفت: شرکت های کره ای با وجود تحریم های جدید می خواهند با ایران همکاری داشته باشند.

سفیر کره‌: شرکت‌های کره‌ای می‌خواهند علیرغم تحریم در ایران بمانند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ریو جئونگ هیون سفیر جمهوری کره در ایران در کنفرانس مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها که صبح دوشنبه در هتل اسپیناس برگزار شد با بیان اینکه معضل گرسنگی در دهه ۵۰ کشور کره را با ویرانی روبرو کرده بود اما در حال حاضر با گذشت ۶ دهه دیگر با معضل گرسنگی روبرو نیست، اظهار کرد: وظیفه همه ماست که برای اینکه دنیا را جای بهتری برای زندگی کنیم تلاش داشته باشیم و در این راه تلاش‌های فرهنگی و دیپلماتیک بین کشورها می‌تواند بسیار موثر باشد و نه تنها به روابط بین کشورها کمک کند که با معضلات جهانی چون گرسنگی بجنگند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذارهایی موفق هستند که تمایل بیشتری به مسایل اخلاقی دارند عنوان داشت: همواره در نظر گرفتن مسایل اخلاقی و انسانی توانسته است روابط دیپلماتیک بین کشورها را تعالی بخشد.

سفیر جمهوری کره با بیان اینکه دو کشور ایران و کره در طی این سال ها روابط بسیار خوبی با یکدیگر داشته‌اند گفت: شرکت‌های کره‌ای بسیارعلاقمند هستند تا حضورشان را با وجود تحریم‌های جدید در ایران حفظ کنند و در ایران جدید روابط و اهداف فرهنگی‌شان را ادامه دهند و روابط دیپلماتیک با یکدیگر داشته باشند.

ریو جئونگ هیون ایران و کره را دو دوست قدیمی خواند که روابط معناداری با یکدیگر دارند و در طی دهه ها همراهان خوبی با هم بوده‌اند.

وی چالش گرسنگی در جهان را یکی از مهم‌ترین چالش های پیش رو دانست و ادامه داد: رسیدگی به مسئله سوء تغذیه که میلیون‌ها نفر را در دنیا درگیر خود کرده است به تنهایی و توسط سازمان‌های بشردوستانه نمی‌تواند حل شود و دولت‌ها باید با همکاری یکدیگر بتوانند نقش گسترده و مهمی در این زمینه بازی کنند.

سفیر جمهوری کره حمایت دولت‌ها از شرکت‌های خصوصی که می خواهند در زمینه مبارزه با گرسنگی همکاری داشته باشند را بسیار مهم دانست و گفت: دولت‌ها باید با حمایت همه جانبه از این شرکت‌ها به آنها کمک کنند تا در این فضای مشارکتی باقی بمانند و همکاری های خصوصی خودشان را با این نهادها ادامه دهند.

ریو جئونگ هیون پاسخگو بودن به امکاناتی که کشورها برای همدیگر فراهم می‌کنند را ادامه دهنده چرخه کمک و رفع مسایل دانست و مردم کشور کره را مردمی سپاسگزار دانست که کمک هایی که به آنها می شود را هرگز بی پاسخ نمی‌گذارد.

در ابتدای این مراسم نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذا در ایران نیز اظهار کرد: می‌خواهیم تا سال ۲۰۳۰ آمار گرسنگی در دنیا به صفر برسد. به ۸۰ میلیون نفر در دنیا کمک غذایی می‌رسانیم و در این راستا کره جنوبی در سال‌های اخیر برای اجرای طرح‌هایی در این راستا در ایران کمک های قابل توجهی کرده است.

کنفرانس مسئولیت اجتماعی شرکت ها، امروز ۱۴ آبان ماه به میزبانی سفارت کره در هتل اسپیناس تهران در حال برگزاری است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.