مجتبی خسروتاج با اشاره به رشد ۵۷ درصدی صادرات به عراق، گفت: ۵۰۰ شرکت کشور ۸۰ درصد صادرات را به عهده دارند.

طی ۷ ماهه ابتدای یال جاری صادرات ما به عراق رشد ۵۷ درصدی داشته است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مجتبی خسروتاج  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان منتخب صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: در کشور ما بر سیاست‌های خودکفایی بیشتر از سیاست‌های توسعه صادر کار شده است و با مجموع پتانسیل‌هایی که در اختیار داشته، به سمت خودکفایی گام برداشته و بنابراین سیاست‌های خودکفایی بیش از صادرات موفق بوده است. 

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ماده ۵ اساسنامه صندوق ضمانت صادرات ایران بیان داشت: براین اساس این صندوق باید در شرایط قطع ارتباط با برخی کشورها و یا محدودیت‌ها در نقل و انتقال ارز ریسک صادرات را کاهش دهد.

وی با اشاره به حضور ۱۰ هزار فعال اقتصادی در حوزه صادرات بیان داشت: این در حالی است که فقط ۵۰۰ شرکت ۸۰ درصد صادرات را به عهده دارند و بنابراین لازم است توجه صندوق ضمانت صادرات به شرکت‌های کوچک و متوسط هم بیشتر شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قطعا بانک‌ها به عنوان نهاد تامین مالی حائز اهمیت هستند، بیان داشت: اما صندوق ضمانت صادرات باید با تعامل با همتایان خود در دنیا نقش آفرینی بیشتر در صدور ضمانت نامه داشته باشد. 

خسروتاج با اشاره به اهمیت بازارهای صادراتی عراق و افغانستان اظهار داشت: در ۷ ماهه ابتدای امسال ۵۷ درصد صادرات ما به عراق رشد داشته، بنابراین به نظر می‌رسد که صندوق ضمانت صادرات باید در کشور عراق شعبه داشته باشد.

رئیس سازمان توسعه با اشاره به شرایط بسیار سخت گفت: با توجه به اینکه گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات صادرات کنندگان وجود دارد، به صادرکنندگان توصیه می‌کنیم که مسیر صادرات خود را ادامه دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.