سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: عملکرد خلبان بالگرد امدادی هلال احمر در زمان فرود که موجب تخریب موکب مردمی خدمت رسانی به زائران پیاده شد از سوی تیم فنی متخصصان بررسی می شود.

بالگرد هلال احمر یک موکب را تخریب کرد

به گزارش قدس آنلاین ، مجتبی محمودی روز دوشنبه  افزود: دیروز هنگام فرود بالگرد امدادی هلال احمر در حوالی روستای زمان آباد شهرستان تربت جام، موکب مردمی خدمت رسانی به زائران پیاده تخریب شد.

وی ادامه داد: فیلم منتشره در فضای مجاز این بالگرد را حامل مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و مسئولان کشوری این جمعیت برای بازدید از نحوه خدمت رسانی به زائران اعلام کرده که به هیچوجه صحت ندارد. این بالگرد با هدف امدادرسانی به زائران در همان منطقه پایگاه دارد و در زمان بازگشت به محل این اتفاق رخ داده است.
سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در این حادثه هیچکس صدمه ندیده است. گرچه دلیل تخریب موکب عدم تثبیت چادر طبق اصول و استانداردها است اما رئیس شعبه هلال احمر تربت جام و جمعی از مسئولان امدادی امروز با حضور در محل موکب از برپا کنندگان آن دلجویی کردند.
وی افزود: این اتفاق روز گذشته رخ داد و انتظار می رود با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و طوفان، در برپایی موکبهای مردمی خدمت رسانی به زائران پیاده دهه پایانی صفر این مهم مد نظر قرار گیرد.
او ادامه داد: تشخیص محل فرود بالگرد با خلبان است. خلبانان مجرب تیم امداد هوایی هلال احمر با وجود سالها سابقه و آمادگی بالا و تجربه حضور در صحنه های عملیاتی کمتر دچار خطا و بروز سانحه شده اند. اما بررسی دقیق این حادثه سهوی، توسط تیم ارزیاب اعم از متخصصان امدادی و امداد هوایی‌ انجام می شود که در صورت اثبات سهل انگاری از سوی خلبان با وی برخورد مقتضی صورت می گیرد.
در قالب اجرای طرح همسفران خورشید توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به منظور خدمت رسانی به زائران پیاده 25 پایگاه ثابت و 68 پایگاه سیار این جمعیت در نقاط مختلف این استان برپا شده اند. جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی دارای یک فروند بالگرد امدادی میل 117 با ظرفیت جابجایی 30 نفر است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.