«عادل عبدالمهدی» در نشست با رهبران «الحشد الشعبی» خود را به ضرورت حفظ موجودیت این سازمان و ایجاد منابعی مالی برای حمایت از آن ملزم کرد.

تاکید نخست‌وزیر عراق بر لزوم حفظ موجودیت سازمان "الحشد الشعبی"

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق، امروز (دوشنبه 5 نوامبر) در مقر سازمان «الحشد الشعبی» به دیدار «ابومهدی المهندس» نائب رئیس این نهاد رفت و با او و سایر فرماندهان الحشد گفت‌وگو کرد.

اداره اطلاع‌رسانی «الحشد الشعبی» در خبری فوری مهمترین محورهای سخنان عبدالمهدی در این نشست را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در سایه جنجال به راه افتاده پس از موضع‌گیری سفارت آمریکا علیه نیروهای الحشد الشعبی و شبه‌نظامی طائفه‌ای توصیف کردن آنها، نخست‌وزیر عراق در این نشست تاکید کرد، الحشد، یک دستاورد تاریخی برای عراق است و به ارتش، پلیس و سایر سرویس‌های امنیتی، قدرت بخشیده است.

به نوشته پایگاه خبری «موازین نیوز»، وی تاکید کرد: الحشد یک حقیقت بزرگ است که نمی‌توان از آن عبور کرد و وظیفه ماست که از آن حمایت کنیم. همه ما با هم تلاش می‌کنیم تا منابعی مالی برای حمایت از این سازمان ایجاد کنیم. حفظ موجودیت الحشد از مهمترین وظایف ماست و ما از این موجودیت با قدرت حمایت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر عراق افزود: برخی تلاش دارند که بگویند الحشد، موقت است اما من تاکید می‌کنم که بقای این نهاد یک ضرورت است. 

وی با اشاره به کوتاه بودن عمر دولت، گفت که با این وجود، تمام تلاش خود را وقف دستیابی الحشد به کلیه حقوقهایش است و باید به شهدای الحشد احترام گذاشت و به طور شایسته از آنها تقدیر شود.

این در حالی است که در 31 اکتبر، سفارت آمریکا در بغداد طی بیانیه‌ای اعلام کرد در حالی که تنها 6 روز به موعد نهایی اعمال تحریم‌ها علیه ایران باقی مانده، نظام ایران برای آنکه با آن به عنوان یک کشور عادی برخورد شود، باید به حاکمیت عراق احترام گذارد و اجازه دهد تا شبه‌نظامیان طائفه‌ای خلع سلاح شوند و مجددا در نیروهای امنیتی ادغام شوند.

در پی اعتراض‌های متوالی برخی نمایندگان پارلمان عراق و درخواست از وزارت خارجه این کشور برای، مقابله با این بیانیه اهانت‌آمیز سفارت آمریکا در بغداد، وزارت خارجه عراق شنبه شب (سوم نوامبر) واکنش نشان داد و از این سفارتخانه خواست تا آن بخش از بیانیه منتشر شده خود در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» را که طی آن، نیروهای «الحشد الشعبی» را شبه‌نظامیان طائفه‌ای توصیف کرده، حذف کند. 

 وزارت خارجه عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بیانیه سفارت آمریکا در بغداد در خصوص تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه کشور همسایه؛ جمهوری اسلامی ایران را دنبال کرده است و امیدوار است که بخش دوم این بیانیه را که طی آن عرف دیپلماتیک و احترام متقابل دو کشور که اصلی مهم در حقوق بین‌الملل است، نقض شده، حذف شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.