موسوی گفت: گرد و غبار پدیده‌ای فرامرزی است که برای مقابله با آن نیازمند راه‌حل‌های چند بخشی و فرا بخشی هستیم.

گرد و غبار در کشور یک پدیده فرامرزی است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سید علی محمد موسوی مدیر کل امور بین المللی محیط زیست وزارت امور خارجه در نشست تخصصی مشورتی در زمینه همکاری های منطقه ای برای ایجاد تاب آوری در برابر حوادث تدریجی شامل طوفان های گرد و غبار و مدیریت اطلاعات برای مقابله با حوادث فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه که امروز برگزار شد، اظهار کرد: مساله گرد و غبار در ایران و خارج از مرزها به چالش بزرگی در سال های اخیر تبدیل شده است.

وی افزود: بیش از ۱۷۰ روز در سال طوفان های گرد و غبار در مناطق جنوب غربی و جنوب شرقی کشور به دلیل خشکسالی های طولانی و تغییرات اقلیم و در عین حال توسعه ناپایدار این مناطق و همچنین استفاده ناپایدار از منابع آبی و زمینی و نبود سیاست های درست محیط زیستی اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار، بیمارستان ها به حالت آماده باش در می آیند و مدارس تعطیل می شوند و یک پوشش ضخیمی از گرد و غبار روی سطح شهر می نشیند.

مدیر کل امور بین المللی محیط زیست وزارت امور خارجه با بیان اینکه گرد و غبار پدیده‌ای فرامرزی است که برای مقابله با آن نیازمند راه‌حل‌های چند بخشی و فرا بخشی هستیم, گفت: مقابله با این پدیده از توان یک‌کشور خارج است و نیازمند هماهنگی میان تمامی گروه‌های متاثر از آن است‌.

موسوی خاطرنشان کرد: ما به یک شبکه جهانی متشکل از آژانس‌های بین‌المللی نیازمندیم تا برنامه‌های عملیاتی برای مقابله با این چالش تدوین کنند بر همین اساس از همکاری با اپدیم استقبال می‌کنیم. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.