علی صالح آبادی گفت: با توجه به شرایط تحریمی و محدود شدن صادرات نفت، باید تلاش کنیم صادرات غیرنفتی را گسترش دهیم.

باید از طریق صادرات غیرنفتی برای کشور درآمدزایی داشته باشیم

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، علی صالح آبادی امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه صندوق ضمانت ایران گفت: بانک توسعه صادرات، سازمان توسعه تجارت، صندوق ضمانت صادرات و همچنین صندوق توسعه ملی چهار ضلع مهم برای گسترش صادرات به شمار می‌رود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: در شرایط فعلی و با توجه به تحریم‌ها باید همگی کمک کنیم تا صادرات افزایش یابد و با توجه به اینکه به دلیل تحریم‌ها، آمریکا فروش نفت ایران را محدود کرده باید از طریق صادرات غیرنفتی برای کشور درآمدزایی داشته باشیم.

وی‌ ادامه داد: تفاوت کشور ما با سایر کشورهایی که نفت آنها تحریم شده است، اتکا به صادرات غیرنفتی است و فکر می‌کنم با توجه به بیش از ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی مشکلی در شرایط تحریم برای کشور پیش نیاید.

صالح‌آبادی بیان داشت: بر این باور هستیم که تعاملات خود را با مشتریان بیشتر کرده و حفظ سطح خدمات بانکی در شرایط جدید در دستورکار قرار گیرد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات اظهار داشت: در ۴ سال گذشته با تعامل خوب بین بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی خطوط اعتباری دریافت کرده‌ایم و تلاش کرده‌ایم که تسهیلات را به شرکت‌هایی که صادرات خود را ارتقا داده‌اند، پرداخت کنیم و هیچ تقاضایی را به دلیل کمبود منابع بدون جواب نگذاریم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت مواد اولیه و در نتیجه بهای تمام‌شده کالا افزایش می‌یابد، گفت: در این زمینه تلاش داریم تا تجهیز بهتری را برای شرکت‌های صادراتی فراهم کنیم.

صالح‌آبادی با اشاره به ارتباط صندوق ضمانت صادرات با بانک توسعه صادرات گفت: بیش از ۵۰ درصد پرتفوی صندوق ضمانت صادرات از بانک توسعه صادرات بوده و امیدواریم این شرایط همچنان ادامه یابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.