رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیامی به اردن و مصر تأکید کرد که تماس با دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست و کشورهای عربی نیز دست از اعمال فشار بر این تشکیلات بردارند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اعزام فرستاده‌ای به امان پایتخت اردن تأکید کرد که در پرتو شرایط کنونی هرگز تماس با دولت آمریکا را نمی‌پذیرد و از برادران عرب نیز انتظار دارد که در راستای حمایت از حقوق ملت فلسطین، از این رویکرد تشکیلات خودگردان حمایت به عمل آورند.

روزنامه «رأی‌الیوم» با اعلام این مطلب نوشت که برخی طرف‌های عربی از جمله اردن و مصر به اصرار از تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته‌اند که تماس‌ها و گفت‌وگو با دولت ترامپ را ازسر گیرد.

برخی منابع آگاه نیز گفتند که عباس چنین پیامی را به رئیس‌جمهور مصر نیز ابلاغ و تأکید کرده که در مرحله کنونی هرگز تصمیم خود را تغییر نخواهد داد.

فرستاده عباس به امان همچنین سعی کرده است طرف اردنی را متقاعد سازد که تماس با تیم فعلی ترامپ در کاخ سفید هرگز راه به جایی نمی‌برد و از آنجائیکه نتیجه‌ای در برنخواهد داشت لذا خودداری از تماس با آمریکایی‌ها برای اتحاد نهادهای فلسطینی مفید است.

فرستاده عباس همچنین گفته است که عباس برای استمرار تحریم دولت آمریکا تا زمان ارائه امتیازات محسوس اسرائیلی به تشکیلات خودگردان، اصرار دارد و از کشورهای عربی نیز انتظار دارد که این موضع را درک کرده و تنها به فکر اعمال فشار بر فلسطینیان نباشند.

مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین تحت نظارت آمریکا از چهار سال پیش به دلیل مخالفت این رژیم با آزادی اسرای قدیمی فلسطین و عدم توقف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، متوقف شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.