یک مقام دولتی کره جنوبی اعلام کرد سئول از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه تهران معاف شده و همچنان می‌تواند به خرید نفت از ایران ادامه دهد.

کره جنوبی از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران معاف شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک مقام دولت کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد سئول از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران معاف شده و همچنان می تواند به خرید نفت از این کشور ادامه دهد.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: محصولات نفتی نقش مهمی در اقتصاد ما دارند و ما تأکید کردیم که اگر تحت تأثیر این تحریم ها قرار بگیریم، این مسئله چالشی بزرگ برای کل اقتصاد ما به وجود خواهد آورد.

کره جنوبی که از متحدان آمریکا و یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران به شمار می رود، هفته گذشته از واشنگتن درخواست کرد که «بیشترین انعطاف پذیری» را در خصوص واردات نفت از ایران نشان دهد. این اتفاق پس از آن رخ داد که شرکت های کره ای به دلیل وجود مشکلاتی در پرداخت های خود در حوزه انرژی، قراردادهایشان را با ایران لغو کردند.

بزرگترین خریداران نفت ایران که همه آنها در آسیا هستند، خواهان برخورداری از معافیت تحریم های نفتی ایران هستند تا بتوانند به واردات نفت خود از ایران ادامه دهند. کره جنوبی هم که پنجمین خریدار بزرگ نفت در جهان محسوب می شود، بخش زیادی از نیاز خود را از ایران تهیه می کند.

این مقام دولتی در ادامه افزود: سئول همچنین توانسته است از معافیت هایی برای ادامه تراکنش های مالی خود با بانک مرکزی ایران برخوردار شود.

به دلیل نامشخص بودن نحوه تجارت با ایران با وجود تحریم های آمریکا، کره جنوبی سطح واردات نفت خود از ایران را در ماه های اخیر کاهش داد و به خرید نفت از آمریکا و آفریقا روی آورد. در دور پیشین تحریم های ایران، کره جنوبی در سال 2012 از تحریم های آمریکا معاف شد و همچنان به خرید نفت خود از تهران به صورت محدود ادامه داد. این تحریم ها با حصول توافق هسته ای ایران در سال 2015 لغو شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه سال جاری میلادی کشورش را از توافق هسته ای ایران (برجام) خارج کرد و گفت برای اعمال فشار به کشورمان تحریم هایی را علیه ایران اعمال خواهد کرد. دور جدید این تحریم ها علیه تهران از امروز (5 نوامبر) اجرایی شده است. آمریکا روز جمعه اعلام کرد به صورت موقت 8 کشور را از فهرست تحریم های نفتی ایران معاف می کند. بر اساس قوانین آمریکا، این معافیت ها تا 180 روز می تواند ادامه داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.